AVRUPA

Avrupa Parlamentosu, seçimler için ‘ünlüleri’ kullanacak

Yayınlanma

Avrupa Parlamentosu’nun (AP), Avrupa çapında ‘ünlüleri’ bir sonraki AB seçimlerinin tanıtımında kilit rol oynayacak kişiler olarak belirlediği ortaya çıktı.

EURACTIV’in gördüğü iletişim stratejisi belgesine göre, ‘ünlü’ kişileri oy kullanmaya gitmenin önemine ilişkin mesajlar yaymaya davet ederek ‘hedeflenen ünlü sektörleri arasında demokrasi için bir hareket yaratmak’ amacıyla ulaşılması gereken ‘çarpanlar’ arasında tanınmış isimler de yer alıyor. Diğer ‘çarpanlar’ arasında gazeteciler, sivil toplum örgütleri, işletmeler ve diğer AB kurumları bulunuyor.

AB vatandaşlarına ulaşmak üzere tasarlanan 37 milyon avroluk iletişim stratejisi kapsamında ayrıca 2023 yılı sonuna kadar insanların AP seçimleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlamak üzere bir online platform kurulacak ve ‘dezenformasyonla mücadele’ amacıyla YouTube videoları hazırlanacak.

Avrupa Parlamentosu’nun yaymak istediği ana mesajlar, kurumun vatandaşların günlük yaşamlarını nasıl etkilediği, parlamenter demokrasinin toplum için neden bir değer olduğu ve sandığa gitmenin neden önemli olduğu.

AB vatandaşlarını oy kullanmaya davet eden reklamlar, 2019 kampanyasında olduğu gibi TV kanalları, medya ve sinemaların yanı sıra boş alanlarda da gösterilecek.

Her ne kadar 2019 Avrupa seçimlerinde katılım oranı %50’ye yükselmiş olsa da, AP halkın sandığa katılımını artırmak istiyor.

Eurobarometer tarafından yapılan son kamuoyu yoklaması katılımın artabileceğini gösteriyor. Haziran ayı başında 26.000 kişiyle yapılan AB çapında bir anket, Nisan 2018’deki %58’lik orana kıyasla, seçimlerin önümüzdeki hafta yapılması halinde %67’lik bir kesimin oy kullanma ihtimalinin yüksek olduğunu ortaya koyuyor.

Çok Okunanlar

Exit mobile version