AMERİKA

Boeing’i ifşa eden John Barnett kaldığı otelde ölü bulundu

Yayınlanma

Firmanın üretim standartlarıyla ilgili endişelerini dile getirmesiyle tanınan eski bir Boeing çalışanı ABD’de ölü bulundu.

John Barnett 2017 yılında emekli olmadan önce 30 yıldan fazla bir süre Boeing için çalışmıştı. Ölümünden önceki günlerde şirkete karşı açılan bir ihbar davasında ifade veriyordu.

Boeing, Barnett’in ölüm haberinden ‘üzüntü duyduğunu’ açıkladı. Charleston County adli tabibi pazartesi günü BBC’ye yaptığı açıklamada Barnett’in ölümünü doğruladı.

Adli tabip 62 yaşındaki Barnett’in 9 Mart’ta ‘kendi kendine açtığı’ bir yaradan öldüğünü ve polisin soruşturma yürüttüğünü söyledi.

Barnett, 2017 yılında sağlık nedenleriyle emekli olana kadar 30 yılı aşkın bir süre ABD’li uçak devi için çalışmıştı.

Barnett 2010 yılından itibaren, çoğunlukla uzun mesafeli rotalarda kullanılan son teknoloji ürünü bir yolcu uçağı olan 787 Dreamliner’ı üreten North Charleston fabrikasında kalite müdürü olarak çalıştı.

Barnett 2019 yılında BBC’ye yaptığı açıklamada, baskı altındaki işçilerin üretim hattındaki uçaklara kasıtlı olarak standartların altında parçalar taktığını söylemişti.

Ayrıca oksijen sistemleriyle ilgili ciddi sorunlar ortaya çıkardığını, bunun da her dört solunum maskesinden birinin acil bir durumda çalışmayacağı anlamına gelebileceğini ileri sürmüştü.

Barnett, Güney Carolina’da çalışmaya başladıktan kısa bir süre sonra, yeni uçakların inşası için gösterilen çabanın montaj sürecinin aceleye getirildiği ve güvenliğin tehlikeye atıldığı anlamına geldiğinden endişe duymaya başladığını açıklamıştı.

Daha sonra BBC’ye verdiği demeçte, işçilerin fabrikada parçaları takip etmeye yönelik prosedürleri takip etmediklerini ve bunun da kusurlu parçaların kaybolmasına yol açtığını söyledi.

Hatta bazı durumlarda standart altı parçaların hurda kutularından çıkarıldığını ve üretim hattındaki gecikmeleri önlemek için inşa edilmekte olan uçaklara takıldığını da öne sürmüştü.

Ayrıca 787’ye takılacak acil durum oksijen sistemleri üzerinde yapılan testlerin %25’lik bir arıza oranı gösterdiğini, bunun da her dört uçaktan birinin gerçek hayatta karşılaşılabilecek bir acil durumda açılamayacağı anlamına geldiğini iddia etmişti.

Boeing Barnett’in iddialarını reddetti. Ancak, ABD düzenleyici kurumu Federal Havacılık İdaresi (FAA) tarafından 2017 yılında yapılan bir inceleme, Barnett’in bazı endişelerini doğruladı.

Fabrikada en az 53 ‘uygunsuz’ parçanın yerinin bilinmediği ve bunların kayıp olarak kabul edildiği tespit edildi ve Boeing’e düzeltici önlemler alması emredildi.

Barnett’in cumartesi günü daha fazla sorgulanması gerekiyordu. Mahkemeye çıkmayınca otelinde soruşturma başlatıldı. Daha sonra otelin otoparkında kamyonetinin içinde ölü bulundu. BBC’ye konuşan avukatı ölümünü ‘trajik’ olarak nitelendirdi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version