ASYA

Çin’de iç talep zayıfladığı için Bekarlar Günü kampanyaları denizaşırı Çinlileri hedefledi

Yayınlanma

Çin’de geçen yılki Bekarlar Günü alışveriş festivalinin tarihin en sakin festivali olarak adlandırılmasının ardından, Çin’in e-ticaret platformları bu sene yeni şeylere odaklandı.

Alibaba, JD.com ve Pinduoduo gibi şirketler bu yılki etkinlik için denizaşırı pazarlara açılmak için büyük harcamalar yaptı ve yurtdışında yaşayan 100 milyon kadar Çinliyi hedefleyerek ucuz veya ücretsiz kargo gibi indirimler yaptı.

Ancak asıl soru, bu tür çabaların kısa vadede işe yarayıp yaramayacağı değil, Çin’de online satışların büyümesi darboğaza girerken bu hamlenin platformların kullanıcı tabanlarını genişletmeye yardımcı olup olamayacağı.

Önde gelen bir online perakendecinin adının açıklanmasını istemeyen bir yöneticisi, “Yurtiçi tüketim gerçekten de oldukça zayıf ve her şirket Bekarlar Günü için nasıl büyüme sağlayacağını kesinlikle düşünüyor” dedi. Nikkei Asia’ya konuşan yönetici, “Denizaşırı pazar kesinlikle herkesin potansiyel bir ek büyüme kaynağı olarak gördüğü bir alan” diye ekledi.

Online alışveriş devi Alibaba’nın 2009 yılında öncülüğünü yaptığı ve insanların bir ilişkilerinin olmamasını kutlamak için düzenledikleri bir günlük satış etkinliği olan Bekarlar Günü, 11 Kasım ya da civarında sona eren, bir ay süren özel teklifler ve büyük indirimler kampanyasına dönüştü.

Çin bu yılki etkinlikte perakende sektörüne canlılık getirmeyi hedefledi. Toplam tüketim malları satışları 2024’ün ilk üç çeyreğinde yıllık bazda %3,3 arttı, ancak üst düzey tüketici harcamaları durgun seyretti. Kozmetik satışları %1 düşerken, altın ve gümüş takı satışları yıllık bazda %3,1 geriledi.

Geçtiğimiz ay Alibaba’nın Taobao’su Hong Kong ve Tayvan’da büyük bir pazarlama kampanyası başlattı ve metro istasyonları diğer tekliflerin yanı sıra “99 yuan üzeri siparişlerde ücretsiz kargo” reklamlarıyla dolduruldu. Şirket, kampanyanın Tayvan’da 2 milyar Yeni Tayvan dolarına (61,7 milyon $), Hong Kong’da ise 1 milyar yuana (138 milyon $) mal olduğunu açıkladı.

Alibaba’nın bu hamlesinin ardından rakibi JD.com da Hong Kong’da alışveriş yapanlara indirimli ürün fiyatları ve daha ucuz kargo hizmeti sunmak için 1,5 milyar yuan harcadığını duyurdu. Ucuzluk platformu Pinduoduo bir adım daha ileri giderek Hong Kong’daki alıcılara fiyatı ne olursa olsun tek bir ürün için bile kurye SF Express aracılığıyla ücretsiz kargo hizmeti sundu. Bu platformlardaki tüm ürünler Çin anakarasından gönderiliyor.

Alibaba’nın Uluslararası Dijital Ticaret Grubu sözcüsü, denizaşırı girişimin ekim ayında başlatılmasından bu yana Taobao Hong Kong’un hem siparişlerde hem de brüt ürün değerinde (GMV) – iptal edilen siparişleri hariç tutan bir satış ölçüsü – hem aylık hem de yıllık bazda çift haneli büyüme kaydettiğini söyledi.

Platformlar ayrıca Malezya, Tayland ve Singapur’daki Çinli müşterileri de hedefliyor.

Önceki yıllardan farklı olarak, bu yıl alışveriş yapanların online indirimleri Çin hükümetinin tüketimi artırmayı amaçlayan – çoğunlukla ev aletleri ve ev ürünleri için – geniş çaplı bir sübvansiyon programıyla birleştirmelerine izin verildi. Analistler, bu teşviklerin özellikle JD.com için satışları hızlandırması gerektiğini, zira platformun kaliteli, büyük ev aletleri satması ve satış sonrası hizmet sağlamasıyla tanındığını söyledi.

JD.com alışveriş festivali sırasında ev aletleri satışları ya da GMV rakamlarını açıklamadı ancak Alibaba gibi haziran-eylül kazançlarını bu hafta açıklayacak.

Geçen yıl veri sağlayıcısı Syntun, büyük e-ticaret platformlarındaki toplam GMV’nin sadece %2,1 artarak 1,14 trilyon yuana ulaştığını ve 2022’deki %2,9’luk büyümenin gerisinde kaldığını tahmin etti. Danışmanlık şirketi Bain’in tahmini de benzerdi ve Bekarlar Günü satışlarının 2023’te 1,15 trilyon yuana ulaşacağını söyledi.

Alibaba salı sabahı yaptığı açıklamada, bu yılki Bekarlar Günü’nde “güçlü” GMV büyümesi ve “rekor sayıda” aktif alıcı elde ettiğini duyurdu.

Çok Okunanlar

Exit mobile version