ASYA

Çinli otomobil üreticileri elektrikli araç tarifelerine karşı Avrupa için hibritlere yöneliyor

Yayınlanma

Çin’deki otomobil üreticileri Avrupa’ya hibrid araç ihracatını artırıyor ve kilit pazar için daha fazla model planlıyor. Uzmanlara göre bu da Avrupa Birliği’nin elektrikli araç tarifesi planının sınırlarını ortaya koyuyor.

Avrupa Birliği’nin otomobil endüstrisini ucuz Çin ithalatından korumak için uyguladığı son elektrikli araç tarifeleri hibrid araçlar için geçerli değil. Financial Times’a göre, analistler, Çin’in önde gelen elektrikli araç üreticisi BYD gibi büyük markaların bölgede genişlemeye devam edebileceğini söylüyor.

Bazı üreticiler de tarifelerle ilgili maliyeti düşürmek için üretim ve montajı Avrupa’ya kaydırıyor.

Uzmanlara göre artış, firmaların Çin’den BEV (pille çalışan elektrikli araçlar) ithalatına yönelik yeni AB tarifelerinden kaçınmanın bir yolu olarak PHEV’lere (fişli hibritler) yönelmesinden kaynaklanıyor.

Çin’in Avrupa’ya hibrit ihracatının bu yıl %20, gelecek yıl ise daha da hızlı artması bekleniyor.

Avrupa Komisyonu’nun, AB pazarının iki katı büyüklüğündeki Çin’de yılda 3 milyon elektrikli araçlık yedek üretim kapasitesi yaratılmasına yardımcı olan “haksız sübvansiyonlar “olduğunu söylediği Çin elektrikli araç ithalatına yönelik %45,3’e varan AB tarifeleri ekim ayı sonunda yürürlüğe girdi.

Verilere göre, Ekim 2023’te başlayan Çin’in elektrikli araç ithalatına yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturmalar ve ekonomik yavaşlama nedeniyle Çin’de yavaşlayan otomobil satışları, bazı otomobil üreticilerinin Avrupa stratejilerini hibrit ihracatına daha fazla odaklanmak üzere değiştirmelerine yol açtı.

Benzin ve elektrik kombinasyonuyla çalışan hibrit otomobiller, alıcılar tarafından tamamen yanmalı ve tamamen elektrikli arasında uygun fiyatlı bir uzlaşma olarak görüldüğü için popülerlik kazanıyor.

Çin Binek Otomobil Birliği verilerine göre, temmuzdan ekime kadar Avrupa’ya yapılan hibrit ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre üç kattan fazla artarak 65.800 adede ulaştı ve bu yılın başlarına ve 2023’e kadar satışlardaki düşüş eğilimini tersine çevirdi.

Bu durum, plug-in hibrit ve konvansiyonel hibrit araç ihracatının üçüncü çeyrekte Çin’in Avrupa’ya yaptığı toplam araç satışlarının %18’ini oluşturmasına ve ilk çeyrekteki %9’luk oranın iki katına çıkmasına yardımcı oldu. Ancak elektrikli araç sevkiyatlarının oranı aynı dönemde %62’den %58’e düştü.

Bu eğilimin daha da ivme kazanması muhtemel.

Analistler, elektrikli araçlardaki hakimiyetinin de yardımıyla geçen yıl dünyanın en büyük otomobil ihracatçısı olarak Japonya’yı geride bırakan Çin’in, yurtiçindeki kapasite fazlalığını gidermek için ihracat atağını hızlandırdığını söylüyor.

Amerika Birleşik Devletleri ve Kanada’da Çin yapımı elektrikli araçlara uygulanan %100 gümrük vergisi göz önüne alındığında, Avrupa da Çinli otomobil üreticileri için en belirgin çıkış noktalarından biri.

Avrupa Komisyonu, Çin’den artan hibrid ithalatına ilişkin yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Çin’den yapılan ihracatın artması Avrupa’nın hibrid araç pazarında yoğun bir fiyat rekabetini tetikleyebilecek olsa da, bazı uzmanlar Çinli firmaların yeni bir AB gümrük vergisine yol açmaktan korktukları için daha dikkatli davranacaklarını belirtiyor.

Çok Okunanlar

Exit mobile version