Diplomasi

Farage: Trump, bir sonraki başbakanın ben olacağımı biliyor

Yayınlanma

Reform UK lideri Nigel Farage, Donald Trump’ın kendisinin İngiltere’nin bir sonraki başbakanı olacağını “bildiğini” iddia etti.

Farage, ABD başkanının üst düzey ekibinin, kendi partisi ile Beyaz Saray’daki siyasi faaliyetleri arasında benzerlikler gördüğünü söyledi.

Reform, anketlerde İşçi Partisi’nin ortalama 10 puan üzerinde önde, bu da parti yarın genel seçimler yapılsa rahatlıkla kazanacağı anlamına geliyor.

Bugün Trump, Keir Starmer ile ikili bir toplantı ve basın toplantısı için Chequers’a gidecek.

Toplantı öncesinde konuşan Farage, İskoçya ile olan aile bağlarından sevgiyle bahseden başkana övgüler yağdırdı.

Farage, YouTube’daki Harry Cole Saves the West kanalında yaptığı açıklamada, “Birleşik Krallık’a karşı bu kadar derin ve duygusal bir zaafı olan bir Amerikan başkanımız olduğu için kendimizi inanılmaz derecede şanslı görmeliyiz. İngiltere’deki seçim beklentileri sorulduğunda, ‘Elbette, Keir arkadaşım Nigel’ı yenebilir, tabii sınırlara, kanun ve düzene sert yaklaşır ve Kuzey Denizinde bol miktarda petrol ve gaz çıkarırsa.’ dedi,” dedi.

Trump’ın kendisini Starmer’ın halefi olarak görüp görmediği sorulduğunda Farage, “O bunu biliyor. Tüm Amerikan yönetimi bunun çok iyi farkında. Yaptıklarıyla bizim yaptıklarımız arasında bazı benzerlikler gördüklerini düşünüyorlar ve biliyor musunuz, aynı dili konuşuyoruz,” dedi.

Farage, Trump ile neredeyse on yıldır dostluk kurmuş ve 2016 ve 2020 yıllarında ABD başkanlık seçim kampanyasına katılmıştı.

2016 seçimlerinin son saatlerinde Farage, destekçilerine Cumhuriyetçilerin zaferinin “Brexit artı, artı, artı” olacağını söylemişti.

Trump, Reform Partisi liderini “ömür boyu dost” olarak nitelendirirken, Farage hafta başında iki liderin devlet ziyareti sırasında bir araya gelmeyeceklerini doğruladı.

TalkTV’nin başkanla görüşüp görüşmeyeceği sorusuna Farage, “Hayır, ne yazık ki görüşmeyeceğim. Birkaç hafta önce Washington’dayken onu gördüm ama bu akşamki yemeğe davet edilmedim… Yani hayır, onu görmeyeceğim. Ama dün gece Marco Rubio ile konuştum ve dün gece Scott Bessent ile konuştum, Hazine Bakanı. Yani, bu adamların büyük planları var. Microsoft’un İngiltere’ye yapacağı büyük yatırımlar hakkında haberler duyacağız. Nükleer anlaşmalar hakkında haberler duyacağız, bunların hepsi iyi şeyler, ama bu beni meraklandırıyor – neden biz, kendi nükleer endüstrimizi geliştirmiyoruz?” diye sordu.

Çok Okunanlar

Exit mobile version