Asya

İsviçreli ayakkabı üreticisi On, Çin’e büyük yatırım yapıyor

Yayınlanma

Tenis yıldızı Roger Federer’in desteklediği ve dünyanın en hızlı büyüyen koşu markalarından biri olan İsviçreli ayakkabı şirketi On, daha fazla büyüme için Asya’nın güçlü ekonomisine yönelirken, Çin’deki patlayan sağlık ve fitness sektörüne girme çabalarını hızlandırıyor.

Esnek “CloudTec” tabanındaki kendine özgü delikleriyle tanınan On’un ayakkabıları, Silikon Vadisi’ndeki teknoloji girişimcilerinden Japonya’nın spor ayakkabı merkezindeki trend belirleyicilere kadar, hem koşucular hem de eğlence amaçlı tüketiciler arasında popüler bir seçim haline geldi.

2010 yılında kurulan şirketin hisseleri, 2021 yılında New York’ta halka açıldığından bu yana yaklaşık iki katına çıktı ve piyasa değeri 20 milyar dolara ulaşarak, sektör liderleri Nike ve Adidas’ın pazar payını ele geçiren önde gelen yeni markalardan biri olduğunu kanıtladı.

Hollywood yıldızı Zendaya ve lüks grup Loewe gibi isimlerle yaptığı ortaklıklar sayesinde ABD’de hızlı bir yükseliş yaşayan On, gelecekteki büyümesinin büyük bir kısmını Asya’ya, özellikle Çin ve Japonya’ya bağlamış durumda.

Şirketin eş genel müdürü ve finans müdürü Martin Hoffman, Financial Times‘a verdiği demeçte, “Çok yakında Çin bizim için en büyük üç pazar arasında yer alacak… Hedefimiz, önümüzdeki iki ila üç yıl içinde Çin’in küresel net satışlarımızın yüzde 10’unu oluşturmasını sağlamak” dedi.

Şirket geçen hafta, Asya’daki ilk çeyrek net satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 130 artışla 120 milyon İsviçre frangına ulaştığını ve bu rakamın tüm büyük pazarlardaki en güçlü büyüme olduğunu açıkladı. Sabit para birimi bazında küresel net satışlar yüzde 40 artışla 726,6 milyon İsviçre frangına ulaştı.

On, spor ve eğlence giyiminde geniş bir patlama yaşayan Çin anakarasında zaten varlığını sürdürüyor. Markanın, Lululemon, Descente, Salomon ve yakınındaki Hoka’nın da bulunduğu bir kümelenmenin parçası olan Şanghay’ın lüks alışveriş ve eğlence bölgesi Xintiandi’de bir mağazası bulunuyor. Nisan ayında ise Çin’deki en büyük mağazası olan yeni bir amiral mağazasını Chengdu’da açtı.

Cloud X 4 AD ayakkabıları 1.190 yuan (165 dolar) fiyatla satılan On gibi premium spor giyim markalarının Çin’deki büyümesi, Fransız LVMH’den İsviçreli rakibi Richemont’a kadar küresel şirketleri vuran genel lüks ürünler sektöründeki düşüşle tezat oluşturuyor.

Hoffman, “Müşterilerin lüks segmentten bizim bulunduğumuz premium segmente kaydığını açıkça görüyoruz” dedi.

Üretimin büyük bir kısmını Vietnam ve Endonezya’ya kaydırdıktan sonra, Çin pazarı için Çin’de üretime yeniden başlamak da “yol haritasında” yer alıyordu.

Hoffman, Trump yönetimi tarafından uygulanan gümrük vergilerinin şirketi belirsizliğe sürüklediğini, ancak son sonuçların “doğru yolda” olduğunu gösterdiğini söyledi.

Ancak, ülkede sadece yeni rakiplerinden değil, geçen yıl Çin’de çift haneli satış artışı bildiren Adidas da mağaza ağını genişleterek sert bir rekabetle karşı karşıya.

Bu arada, Anta Sports, Li-Ning ve Xtep gibi yerli markalar, yerli şirketlerin cazibesinden yararlanarak önemli pazar payı ve gelir elde etti. Çin’in en büyük spor giyim grubu Anta, ABD’li basketbol yıldızı Kyrie Irving ile yaptığı sponsorluk anlaşmasından yararlanarak 2024 yılında beklentilerin üzerinde satış rakamları açıkladı.

Hoffman, On’un Çin’de “çok erken” bir aşamada olduğunu ve tüketiciler için yeni standartlar belirlemeye odaklandığını söyledi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version