İtalya, AB’nin 2035’e kadar içten yanmalı motorları yasaklamaya yönelik düzenlemesine itiraz etti, Avrupa Komisyonundan pozisyonunu revize etmesini ve çevresel ve iktisadi olarak sürdürülebilir seçenekler önermesini talep etti.
İtalya Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanlığının ilgili AB düzenlemesine olumsuz oy kullanacağını açıklamasının ardından, İsveç AB Başkanlığı, 2035’ten itibaren yeni benzinli ve dizel araçların satışını yasaklama yönündeki düzenlemenin oylamasını Cuma gününe erteledi.
Twitter’dan açıklama yapan İtalya Girişim ve ‘Made in Italy’ Bakanı Adolfo Urso, “‘Hayır’ oyumuzla Avrupa’yı uyandırdık,” dedi.
Urso, İsveç’in kararını da destekleyerek böylece konu üzerine daha anlamlı düşünme zamanı olacağını söyledi.
İtalya’nın oyunu ‘Evet’e dönüştürme şartı, Avrupa Komisyonu’nun çevresel sürdürülebilirlik amacına ulaşmak için ‘sağduyulu’ seçenekler önermesi.
Forza Italia’nın Avrupa Parlamentosu milletvekili ve partinin enerji yöneticisi Luca Squeri, “Kendimizi tek bir teknolojiye bağlamamalıyız, seçenekler olmalı,” dedi.
Almanya’nın FDP’li Ulaştırma Bakanı Volker Wissing ise, ülkesinin yalnızca içten yanmalı motorların e-yakıt ile çalışma şartı getirilmesi durumunda yeni öneriyi destekleyeceğini söyledi.
Urso ise takındıkları tutumun Bulgaristan ve Polonya gibi ülkeler tarafından da paylaşıldığını belirtti. Urso, daha geniş perspektiften, ‘Çin’in sistemik meydan okumasına ve ABD’nin iddialı siyasetine’ cevap için çözümler bulunması gerektiğini kaydetti.
Meloni hükümetinin bakanları, AB’nin tercihlerinin Çin’in eline güçlendirmesinden endişe ediyor. Urso, Rusya’ya olan enerji bağımlılığından uzaklaşırken, ‘daha tehlikeli’ olan Çin’e teknoloji bağımlılığı tuzağına düşmemeleri gerektiğini düşünüyor.
Ulaşım Bakanı Matteo Salvini de AB’nin bu şartlar altındaki içten yanmalı motor yasağının Çin’i güçlendireceği görüşünde.