DİPLOMASİ

Küresel çapta internet hizmetleri kesintisi: Bankalar, havayolları ve yayıncılara ulaşılamıyor

Yayınlanma

Teknoloji şirketinin Microsoft 365 uygulama ve hizmetlerine erişimi etkileyen bir sorunu kademeli olarak çözdüğünü açıklamasından saatler sonra, bankalar ve havayolları da dahil olmak üzere dünya çapındaki Microsoft kullanıcıları cuma günü yaygın kesintiler bildirdi.

Kesintinin nedeni, kesin niteliği ve ölçeği belirsizdi Microsoft, X gönderilerinde durumun iyileşmekte olduğunu öne sürdü ama saatler sonra dünya çapında artan kesintiler bildirilmeye devam ediyordu.

Kullanıcılar tarafından bildirilen internet kesintilerini takip eden DownDectector adlı web sitesi, Visa, ADT security ve Amazon hizmetlerinde ve American Airlines ve Delta gibi havayolu şirketlerinde artan kesintiler kaydetti.

American Airlines, Delta Airlines ve United Airlines iletişim sorunları nedeniyle Cuma sabahı uçuşlarını durdurdu; Reuters‘in belirttiğine göre FAA uyarısı, Microsoft’un birkaç düşük maliyetli taşıyıcıyı vuran bulut hizmetleri kesintisini aşmasından yaklaşık bir saat sonra geldi.

Avustralya’daki haber kaynakları havayolları, telekomünikasyon sağlayıcıları ve bankalar ile medya yayıncılarının bilgisayar sistemlerine erişimlerini kaybetmeleri nedeniyle kesintiler yaşandığını bildirdi. Bazı Yeni Zelanda bankaları da çevrimdışı olduklarını söyledi.

Sitede bildirilen Avustralya kesintileri arasında NAB, Commonwealth ve Bendigo bankaları ile Virgin Australia ve Qantas havayolu şirketlerinin yanı sıra Telstra gibi internet ve telefon sağlayıcıları da yer aldı.

ABC ve Sky News dahil olmak üzere Avustralya’daki haber kuruluşları TV ve radyo kanallarında yayın yapamadı ve Windows tabanlı bilgisayarların aniden kapandığını bildirdi.

Ryanair’in web sitesinde şirket, “Ryanair’in kontrolü dışında olan ve ağ üzerinde faaliyet gösteren tüm havayollarını etkileyen üçüncü taraf BT sorununu” suçlayarak yolcuları havalimanlarına üç saat erken gelmeye çağırdı.

Microsoft 365, X’te şirketin “etkilenen trafiği, etkiyi daha uygun bir şekilde hafifletmek için alternatif sistemlere yeniden yönlendirmek için çalıştığını” ve “hizmet kullanılabilirliğinde olumlu bir eğilim gözlemlediklerini” bildirdi.

Siber güvenlik araştırmacısı Troy Hunt, X’te yayınladığı bir yazıda “şu anda çok garip bir şeyler olduğunu” ve dünyanın dört bir yanındaki bireylerin Windows bilgisayarlarının aniden “mavi ölüm ekranı” gösterdiğinden ve kurtarma moduna girdiğinden şikayet ettiğini söyledi.

Siber araştırma şirketi Imperum’un kurucusu Senad Arun, olayı “Crowdstrike Kıyamet Günü” olarak tanımladı. 

Çok Okunanlar

Exit mobile version