Avrupa Birliği Aralık ayında Rusya’dan deniz yoluyla ham petrol ithalatını neredeyse tamamen yasaklamış, bu yasak iki ay sonra rafine yakıtları da kapsayacak şekilde genişletilmişti.
Buna karşın kurallar, Hindistan gibi ülkelerin ucuz Rus ham petrolünü alıp dizel türü yakıtlara dönüştürmesini ve Avrupa’ya yüksek fiyattan geri göndermesini engellemiyor.
Bloomberg’in analiz firması Kpler’den derlediği verilere göre, Hindistan bu ay Avrupa’nın en büyük rafine yakıt tedarikçisi olma yolunda ilerlerken, aynı zamanda rekor miktarda Rus ham petrolü satın alıyor.
Firmanın baş ham petrol analisti Viktor Katona, “Rus petrolü tüm yaptırımlara rağmen Avrupa’ya geri dönüyor ve Hindistan’ın batıya yakıt ihracatını artırması bunun iyi bir örneği,” dedi.
AB bir yandan, daha önce en büyük tedarikçisi olan Rusya’dan doğrudan akışı kestiği için alternatif yakıt kaynaklarına ihtiyaç duyuyor.
Fakat bu durum sonuçta Moskova petrollerine talebi artırıyor ve ekstra navlun maliyetleri anlamına geliyor.
Kpler’in verilerine göre Avrupa’nın Hindistan’dan rafine yakıt ithalatı günde 360.000 varilin üzerine çıkarak Suudi Arabistan’dan yapılan ithalatı geride bırakmaya yakın.
Hindistan’a gelen Rus ham petrolünün Nisan ayında günde 2 milyon varili aşması ve ülkenin toplam petrol ithalatının neredeyse %44’ünü oluşturması bekleniyor.