Rusya’nın e-ticaret devlerinden Ozon’un cirosu, bu yılın ikinci çeyreğinde 633,2 milyar rubleye ulaştı.
Kommersant gazetesinin aktardığına göre 2023’ün ikinci çeyreğinde yıllık bazda yüzde 118 artış yaşanırken bu yıl, yıllık bazda yüzde 70 artış kaydedildi.
Şirketin, ikinci çeyrek mali bilanço raporunda, cirodaki artışın sebebinin sipariş sayısının yıllık bazda yüzde 60 oranında artması olduğu belirtildi.
Aynı zamanda e-ticaret geliri, güçlü reklam geliri büyümesi sayesinde yıllık yüzde 21 artışla 109,7 milyar rubleye ulaştı.
Rapora göre, segmentin düzeltilmiş FAVÖK’ü negatif 6,5 milyar rubleye geriledi. Bu durum, işgücü maliyeti enflasyonu ve pazarlama faaliyetlerinden kaynaklandı.
Fintech segmentinin geliri bir önceki yıla göre yüzde 206 artarak 18,4 milyar rubleye ulaştı.
Şirketin toplam geliri bir önceki yıla göre yüzde 30 artarak 122,5 milyar rubleye ulaştı.
Diğer yandan şirketin yerinin 2024 yılının ikinci çeyreğindeki zararı 28 milyar ruble oldu. Geçen yılın aynı döneminde bu değer 13,1 milyar rubleye eşitti.
Dinamiklerin temel olarak finansal giderlerdeki önemli artış ve amortisman maliyetlerindeki artıştan kaynaklandığı ifade ediliyor.
Nisan ayında, Ozon’un 2024 yılının ilk çeyreğinde gelirini, reklam hizmetlerinden artan para kazanma sayesinde hizmetlerden elde edilen gelirdeki yüzde 39’luk büyümenin yanı sıra Fintech segmentinden elde edilen faiz gelirindeki üç kattan fazla artış nedeniyle bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artırarak 122,9 milyar rubleye çıkardığı bildirilmişti.