Avrupa

Volkswagen’e ‘sosisli’ müjdesi: Şirketin en popüler ürünü oldu

Yayınlanma

Son yıllarda mali sıkıntıları Almanya’nın iktisadi darboğazının en önemli simgesi haline gelen otomotiv devi Volkswagen, otomobil satışlarındaki düşüşün ortasında, otomobillerle hiçbir ilgisi olmayan bambaşka bir üründe patlama yaşıyor.

Otomobil üreticisinin kendi fabrika işçilerinin “yakıtı” olarak tanımlanan ve her gün çok sayıda işyeri kantininde ve yakındaki süpermarketlerde servis edilen bu ünlü körili sosis (currywurst), resmi olarak şirketin en popüler ürünü haline geldi.

VW’nin insan kaynakları müdürü Gunnar Kilian bu hafta sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada “8 milyondan fazla Volkswagen orijinal körili sosis bizim için yeni bir satış rekoru anlamına geliyor,” dedi.

Domates sosuna bulanmış ve üzerine köri tozu ve bazen de kırmızı biber serpilmiş dilimlenmiş atıştırmalık currywurst, Almanya’nın en sevilen yemeklerinden biri.

Bir şirket sözcüsü, otomobil üreticisinin geçen yıl kendi markasından 8,5 milyon sattığını ve bunun 2023’e göre 200.000 artış olduğunu söyledi.

Şirketin 30 kantininde, şantiye büfelerinde ve fabrikaların yakınındaki yerel süpermarketlerde satılan VW körili sosisi, iddiaya göre sadece bir avuç çalışanın bildiği gizli bir tarife göre hazırlanıyor.

1973 yılında piyasaya sürülen bu ürün, şirketin kendi bünyesindeki kasaplar tarafından servis fabrikası olarak adlandırılan yerde üretiliyor ve işletmenin işleyişi için o kadar önemli görülüyor ki Volkswagen Originalteil (orijinal bir parça) olarak markalanıyor ve kendi parça numarasına sahip: 199 398 500 A.

Öyle ki, 2021 yılında VW patronlarının, şirketin kuzey Almanya’daki Wolfsburg’da bulunan genel merkezinde körili sosisi menüden çıkarma kararı, işçiler arasında tepkiye yol açmıştı.

Karar, aynı zamanda yemeğin en ünlü hayranlarından biri olan ve VW’nin bulunduğu Aşağı Saksonya eyaletinin eski lideri olan eski Şansölye Gerhard Schröder’in de öfkesine neden olmuştu.

Schröder, currywurst’u “vasıflı fabrika işçisinin güç çubuğu” olarak nitelendirerek tartışmaya dahil olmuştu. Şirket yöneticileri, çalışanların sağlıklı vejetaryen ve vegan seçeneklere yönelik artan taleplerine yanıt verdiklerini söyleyerek, özür dileyip sosisi yeniden servis etmeye başlamıştı.

On yıllar boyunca Avrupa’nın en büyük ekonomisi olan ama son iki yıldır daralan Almanya’nın en ikonik markalarından biri olan VW’nin bu hafta açıklanan bilançosu ise sosisli satışları kadar parlak değil.

Şirketin salı günü açıklanan yıllık raporu, yüksek üretim maliyetleri ve Çin’deki satışların azalması nedeniyle net kârın bir önceki yıla göre %30,6 düştüğünü gösterdi.

VW’nin yanı sıra Audi, Seat ve Skoda’yı da bünyesinde barındıran 10 markalı grup, aralık ayında sendikalarla 2030 yılına kadar 35.000 kişinin işten çıkarılmasını öngören bir anlaşma imzalamıştı.

Salı günü, şirketin finans şefi Arno Antlitz, VW’nin hedefinin “sürekli olarak maliyetleri düşürmek ve kârlılığı artırmak” olduğunu ve şirketin bu yılki gelirinin 2024 rakamını “%5’e kadar” aşmasını beklediğini söyledi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version