ASYA

Xiaomi’nin elektrikli araç pazarındaki atılımı: İnsan-araba-ev akıllı ekosistemi

Yayınlanma

Dünyanın en büyük akıllı telefon üreticilerinden biri olan Xiaomi, ABD’li Tesla ve Alman Porsche tarafından sunulan elektrikli araçların (EV) yarısından daha düşük fiyatlı, ancak bu prestijli markalardan daha iyi performans sunan bir model çıkararak elektrikli araç pazarına girdi.

Bir “rüya otomobil” hayal eden Xiaomi CEO’su Lei Jun, 28 Mart’ta Pekin’de düzenlenen bir etkinlikte şirketinin ilk elektrikli aracı SU7 hakkında övgüyle konuştu.

SU7 ailesinin en üst modeli olan Max, 800 kilometre menzile ve saatte 265 kilometre azami hıza sahip, yani rakipleri Porsche Taycan ve Tesla Model S’ten daha uzağa, daha hızlı gidebiliyor. 100 kilometre hıza 2,78 saniyede ulaşarak Alman ve Amerikan otomobillerinden daha hızlı ivmeleniyor.

ABD’li Apple, Apple Car projesini iptal ederken, Xiaomi cesaretle ortaya çıktı.

SU7 Max ayrıca Tesla için 698,900 yuan ve Porsche için 1,518,000 yuan ile karşılaştırıldığında 299,900 yuan (41,500 $) gibi cazip bir fiyat etiketi taşıyor.

Xiaomi, kuruluşundan sadece beş yıl sonra Apple’ın iPhone’u ile karşılaştırılabilir özelliklere sahip telefonları yarı fiyatından daha ucuza satarak lider bir akıllı telefon üreticisi haline geldi.

Ardından, Mart 2021’de Xiaomi, araştırma ve geliştirme için 10 yıl boyunca 10 milyar dolar harcama sözü vererek elektrikli araç işine girdiğini duyurdu. Üretim konusunda Beijing Automobile Works Group ile ortaklık kuran Xiaomi, sadece üç yıl içinde, birçok yönden daha deneyimli rakiplerini geride bırakan yeni bir elektrikli araç piyasaya sürdü. Lei, Xiaomi’nin “15 ila 20 yıl içinde dünyanın ilk beş otomobil markasından biri” haline geleceğini söylüyor.

Xiaomi, Tesla ve diğer gelişmekte olan elektrikli araç üreticilerinin izlediği stratejiyi benimseyerek elektrikli araç pazarına yüksek performanslı bir modelle girdi: üstün performansa meraklı sürücüleri kazanmak, ardından daha ucuz otomobillerden oluşan kitlesel pazara geçmek. Xiaomi, Speed Ultra 7’nin kısaltması olan SU7 için piyasaya sürüldükten sadece 27 dakika sonra 50.000’den fazla ön sipariş aldığını söylüyor.

Lei, Xiaomi’nin “tüm elektrikli araç kategorilerinde” ürünler sunacağını ve yeni araçlar geliştirdiğini belirtti ve şirketin boru hattında daha fazla model olduğunu söyledi.

SU7’nin, Xiaomi’nin Tesla ve Çinli BYD Auto’nun öncülük ettiği bazı teknolojilerden yararlanırken, bazıları rakiplerinden daha gelişmiş olan kendi teknolojileriyle yüksek performanslı bir elektrikli araç geliştirmeye çalıştığı söyleniyor.

Çinli şirket ayrıca, elektrikli araçlarını akıllı telefonlarına ve ev aletlerine bağlayarak teknolojik ekosistemini modern yaşamın her köşesine taşıyacak bir “Xiaomi küresi” inşa etmeyi planlıyor.

Akıllı telefonlarda, ev aletlerinde ve cihazlarda kullanılan HyperOS işletim sistemini SU7’ye dahil ederek Xiaomi, teknoloji ekosisteminden para kazanmaya çalışıyor olabilir: Fukao’ya göre, aracı diğer cihazlara bağlayarak hizmetler sunacak.

Itochu Araştırma Enstitüsü’nde kıdemli bir araştırma görevlisi olan Sanshiro Fukao, müşterilerinin günlük faaliyetlerinin çoğunun, SU7 de dahil olmak üzere 200’den fazla cihaz aracılığıyla bir şekilde bu ekosisteme bağlı olacağını söyledi. Elektrikli araç, Xiaomi alanını genişletmenin merkezinde yer alıyor. “Xiaomi, Apple’ın sunmak isteyebileceği hizmetleri başlatıyor” dedi.

Xiaomi, en iyi küresel akıllı telefon üreticisi olarak zaten geniş bir müşteri tabanına sahip olmasıyla diğer yeni EV üreticilerinden ayrılıyor. ABD’li araştırma uzmanı IDC’ye göre, Xiaomi geçen yıl dünya çapında 145 milyon akıllı telefon sevk ederek Apple ve Güney Koreli Samsung Electronics’in ardından 3 numaralı üretici oldu.

Aralık ayında sona eren mali yılda Xiaomi 270,9 milyar yuan (37 milyar $) satış gerçekleştirdi. Bu rakam, 31 Mart’a kadar olan yılda 4,6 trilyon yen (30 milyar $) satış yapan Suzuki Motor’dan çok daha büyük bir şirket olduğunu gösteriyor.

Analistler Xiaomi’nin hızlı büyümesini Mi Fan Club’a bağlıyor. Lei’nin “Sadece Hayranlar İçin” felsefesi şirkete sosyal medyada büyük bir takipçi kitlesi kazandırdı. Şirket, birçoğunun bir Xiaomi EV’nin direksiyonuna geçmek isteyeceğini umduğu bu hayranlara yönelik etkinliklere ev sahipliği yapıyor.

Pekin’deki SU7 lansman etkinliğinde Lei, Xiaomi’nin Apple’ın CarPlay, iPad ve diğer Apple ürünlerini destekleyeceğini söyleyerek Çinli şirketin ABD’li teknoloji şirketinin şemasındaki yerini anladığını vurguladı. Başka bir deyişle Xiaomi, elektrikli araçlarıyla Apple ürünlerinin kullanıcılarını da cezbetmeyi planlıyor.

Tesla elektrikli araçları ve yenilenebilir enerjiyi birleştirmeye çalışırken, Xiaomi insanların hayatları tarafından üretilen verileri entegre etmeye çalışıyor. Lei, Xiaomi’nin “insan-araba-ev akıllı ekosistemini” tamamlayacağını söyledi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version