Diplomasi

AB yaptırımları Rusya’nın kontrolündeki Hint rafinerisinin ihracatını yarıya indirdi

Yayınlanma

Avrupa Birliğinin yaptırımları sonrası Rusya kontrolündeki Hintli Nayara Energy’nin akaryakıt ihracatı yarı yarıya düştü. Şirket, satamadığı ürünleri Umman açıklarında yüzer depolara sevk ederken, Hindistan hükümetinin desteğiyle iç pazara yönelerek faaliyetlerini sürdürmeye çalışıyor.

Avrupa Birliğinin (AB) Rusya kontrolündeki Hintli enerji şirketi Nayara Energy’ye yönelik yaptırımları, şirketin akaryakıt ihracatını yarı yarıya düşürdü.

Şirketin, yaptırımlar öncesi ağırlıklı olarak Avrupa’ya gönderdiği ürünlerin büyük bölümü, şu anda denizde yüzer depolarda tutuluyor.

Bloomberg‘in Kpler verilerine dayandırdığı habere göre, Hindistan’ın üçüncü büyük rafinerisi olan Nayara, eylül ayında ihracat için yaklaşık 2,2 milyon varil akaryakıt sevk edecek.

Bu rakam, geçen yılın aynı dönemindeki ihracatın yarısından daha az bir seviyeye işaret ediyor.

Bu ay sevk edilen ürünlerin yarısından fazlasının henüz alıcısına ulaşmadığı, Umman açıklarında demirlemiş tankerlere veya başka gemilere transfer edildiği belirtildi.

Böylece, Rosneft ve İlya Şçerboviç’in United Capital Partners yatırım fonunun kontrolündeki Nayara’nın akaryakıtının önemli bir kısmı denizde depolanmış oluyor.

Gemi takip verileri, sadece ağustos sonundan bu yana en az dört tankerin yüzer depo olarak kullanıldığını ve bu tankerlere yaklaşık 130 bin ton (yaklaşık 950 bin varil) ürün yüklendiğini gösteriyor.

Yaptırımlar sonrası yönetim istifa etti, kapasite düştü

AB yaptırımlarının ardından Nayara’nın 11 kişilik yönetim kurulunda yer alan Genel Müdür Alessandro Des Dorides ve diğer AB vatandaşı üyeler istifa etti.

Great Eastern Shipping gibi bazı denizcilik şirketlerinin, Avrupa sigorta kapsamını kaybetme riski nedeniyle sözleşmelerini feshettiği, bankaların ve bazı ticari ortakların da şirkete boykot uyguladığı öğrenildi. Bu gelişmelerin ardından rafinerideki kapasite kullanımı yüzde 70’e kadar geriledi.

Hindistan hükümeti devreye girdi

Hindistan hükümetinin desteğiyle faaliyetlerini sürdüren şirket, State Bank of India gibi bazı bankalarla rupi cinsinden ödemeleri düzenlemek için görüşmeler yürütüyor.

Bloomberg‘e konuşan kaynaklar, UCO Bank’ın da dış ödemeleri üstlenmek için yetkilendirildiğini ifade etti. Ancak State Bank of India gibi büyük yabancı varlıklara sahip bankaların şimdilik sadece yurt içi ödemeleri kabul ettiği bildirildi.

Vanda Insights‘ın kurucusu Vandana Hari, Hindistan’ın geniş yakıt pazarının Nayara için “güçlü bir tampon” görevi gördüğünü ve şirketin ek hacimleri bu pazara yönlendirebildiğini söyledi.

Nayara’dan yapılan açıklamada ise rafineride kapasite kullanımının yüzde 75’e yükseldiği ve faaliyetlerin normale dönmeye başladığı kaydedildi.

Şirketin ham madde tedarikinde sorun yaşamadığı, petrolün neredeyse tamamının Rosneft’ten, kalan kısmının ise yerel üreticilerden sağlandığı belirtildi.

Yeni tedarikçiler için görüşmeler sürüyor

Öte yandan, konuya yakın bir kaynak, Nayara’nın Suudi Arabistan ve Irak’tan yeniden ham petrol tedarik etmek için görüşmeler yürüttüğünü aktardı.

Şirketin, ABD yaptırımları bulunmadığı sürece satıcıların risk almayacağı konusunda ikna çabası içinde olduğu ve birkaç hafta içinde bu ülkelerden yeni teslimatlara başlamayı hedeflediği ifade edildi.

Foreign Policy: Hindistan, ABD’nin yaptırımlarına rağmen Rusya’dan vazgeçmeyecek

Çok Okunanlar

Exit mobile version