AVRUPA

Adidas, Çin’deki toparlanmanın büyümeyi destekleyeceğini söyledi

Yayınlanma

Adidas, ABD’deki yavaşlama ile mücadele eden dünyanın en büyük ikinci spor giyim markası için bir destek olarak, kilit Çin pazarının bu yıl toparlanmaya devam etmesini bekliyor.

Alman şirket çarşamba günü yaptığı açıklamada, Çin satışlarının 2023’ün dördüncü çeyreğinde yüzde 37 artmasının ardından bu yıl çift haneli bir oranda büyümesinin beklendiğini söyledi.

Çin satışlarındaki düşüşün Adidas’ın 2022’de derin bir krize girmesine yol açmasının ardından gelen bu büyümenin ABD’deki zorlu ticaretin etkisini de hafifletmesi bekleniyor.

Çarşamba günü tüm yıl sonuçlarını açıklayan Adidas, Çin’deki yıllık satışların kur dalgalanmalarından arındırılmış olarak yıllık yüzde 8 arttığını söyledi. 2019 yılına kadar büyümenin ve kârın en önemli itici gücü olan Çin’de satışlar, uzun süren sokağa çıkma yasakları ve Sincan pamuğu konusundaki tutumları nedeniyle Batılı markaları boykot etme çağrıları sonrası 2020-2022 yılları arasında çöktü.

Adidas, bir diğer ana pazarı olan ABD’de, talep ve fiyatların yüksek seviyelerdeki satılmamış envanterin baskısı altında kalmasıyla kendini bir başka zor yıla hazırlıyor. Dördüncü çeyrekte yıllık bazda yüzde 21’lik bir gelir düşüşünün ardından, ABD’deki satışların 2024 yılında orta tek haneli bir oranda düşmesi bekleniyor.

Çin satışlarının düşmesi son otuz yılın en kötü kriziydi

Kur etkilerinden arındırılmış toplam satışların ise geçen yılki durgunluğun ardından 2024 yılında orta tek haneli bir oranda artması bekleniyor. Adidas, bu yılın başlarında yayınlanan ön sonuçları teyit ederek, faaliyet karının 2023’te 268 milyon Avro’dan yaklaşık 500 milyon Avro’ya çıkmasının beklendiğini söyledi.

Çin’deki satışların düşmesi, 2022 yılında Adidas’ı son otuz yılın en kötü krizine iten üç faktörden biriydi. Aynı yıl marka, iş ortağı ABD’li rapçi ve moda tasarımcısı Kanye West’in antisemitik açıklamalarının ardından en çok satan Yeezy markasını da baltaladı ve Ukrayna’nın işgalinin ardından Rusya’dan çekildi.

Alman şirket pandemiden önceki yıllarda Çin’de son derece başarılı olmuştu. Analistlere göre 2019’da yüksek marjların yanı sıra güçlü bir büyüme sergiledi ve Nike ve Puma gibi batılı rakiplerinden daha iyi performans gösterdi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version