DİPLOMASİ

Alman çevre ajansı başkanı: İklim kriziyle mücadelede Çin’le işbirliği kritik

Yayınlanma

Almanya Federal Çevre Dairesi (UBA) Başkanı Dirk Messner’a göre, Çin ve Almanya kömür konusunda farklı görüşlere sahip olabilir, ancak yine de karbonsuzlaştırma endüstrisi konusunda birbirlerinden bir şeyler öğrenebilirler.

2020’den beri ajansın başkanı olan Dirk Messner, iklim değişikliğiyle mücadelede Çin ile etkileşimin kritik olduğunu da söyledi.

Pekin’de South China Morning Post ile yaptığı röportajda Messner, “Çin bizim için çok önemli çünkü büyük bir ekonomi ve aynı zamanda büyük bir emisyon kaynağı” dedi ve ekledi: “Tüm küresel [karbondioksit] emisyonlarının üçte biri Çin’den geliyor, bu yüzden Çin olmadan iklim krizini çözemeyiz.”

Çin ve Almanya’nın benzer endüstri yapılarına sahip olduğunu ve birbirlerinden öğrenebileceklerini ve araba, çelik ve beton endüstrilerinin karbondan arındırılması konusunda işbirliği yapabileceklerini söyledi.

Çin-Alman diyaloğu

Pekin, Ağustos ayında yayınlanan bir plan kapsamında, ülkenin endüstriyel sektörlerinin 2030’dan önce en yüksek karbon emisyonlarına ulaşması için bir hedef belirledi. Bu, Devlet Başkanı Xi Jinping’in 2020’de Çin’in 2030’a kadar emisyon zirvesine ulaşması ve 2060’a kadar karbon nötrlüğüne ulaşması taahhüdüyle uyumlu bir hedef.

Messner, Çinli mevkidaşlarıyla İklim Değişikliği ve Sürdürülebilir Kalkınma konulu Çin-Alman Diyaloğu kapsamındaki görüşmeler için nisan ayı sonlarında Pekin’deydi. Diyalog 2020’de başlatıldı, ancak geçen ayki toplantıda ilk yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.

Messner’a göre masadaki konular arasında uzun vadeli emisyon azaltma planları, veriler ve şeffaflık, iklim değişikliğinden kaynaklanan kayıp ve hasar ve biyolojik çeşitliliğin korunması başlıkları yer alıyor.

Çin’in elektrikli araçlar sektöründe ilerici olduğunu da vurgulayan Messner, “Çin, hareketliliğin elektrifikasyonunu kullanıyor. Bunun çok önemli olduğunu düşünüyorum çünkü Çin’in hareketlilik sistemi büyük” dedi.

Messner, “Almanya’da da güçlü bir otomobil endüstrimiz var ve otomobil şirketlerimizin çoğu Çin’de çalışıyor, bu nedenle ortak öğrenme, işbirliği ve aynı zamanda rekabet var” ifadelerini kullandı.

Ancak Messner, Çin’in son yıllarda yeni kömür santrallerini onaylamaya devam etmesiyle ilgili endişelerini de dile getirdi ve “Çin’deki emisyonların en önemli itici gücü kömür. Kömürden nasıl çıkılacağı ve daha esnek bir yenilenebilir enerji yapısı inşa edileceği … çok önemli bir şey” dedi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version