Amerika

Anket: Amerikalı gençler ülke ekonomisinin gidişatından rahatsız

Yayınlanma

ABD’de 18-29 yaş arası genç yetişkinlerin yüzde 81’i mevcut ekonomik koşulları olumsuz değerlendiriyor. Generation Lab anketine göre, katılımcıların yarıdan fazlası ekonomiyi “kötü”, yaklaşık üçte biri ise “berbat” olarak nitelendirdi.

Generation Lab tarafından yapılan yeni bir anket, 18-29 yaş arası genç yetişkinlerin yüzde 81’inden fazlasının ABD’deki ekonomik koşulları kötü ya da berbat olarak değerlendirdiğini ortaya koydu.

26-29 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilen ankete göre, 18-24 yaş aralığındaki 546 katılımcının yüzde 55’i ekonomiyi kötü, yüzde 29’u ise berbat olarak nitelendirdi.

25-29 yaş grubundaki 266 katılımcının yüzde 52’si ekonomi için kötü derken, yaklaşık her 10 katılımcıdan 3’ü berbat yanıtını verdi. İki yaş grubunda ekonomiyi olumsuz görenlerin toplam oranı yüzde 81 olarak hesaplandı.

18-24 yaş grubundaki katılımcıların yalnızca yüzde 2’si ve 25-29 yaş grubundakilerin yüzde 1’i ekonomiyi mükemmel olarak gördüğünü belirtti. Ekonomiyi iyi olarak değerlendirenlerin oranı ise ilk grupta yüzde 14, ikinci grupta yüzde 19’da kaldı.

Ekonomik tabloyu ağırlaştıran veriler de gelmeye devam ediyor. Mart ayında enflasyon, şubata kıyasla 0,9 puan artarak yüzde 3,3’e yükseldi. Benzin fiyatları, önceki üç ayda yıllık bazda düşüş kaydettikten sonra martta yüzde 18,9 oranında arttı.

ABD iç pazarındaki akaryakıt fiyatları, ABD-İsrail’in İran’la başlattığı savaşın ardından sert biçimde tırmandı. İran ordusunun Hürmüz Boğazı’ndan geçişe kısıtlama getirmesi enerji sektörünü sarstı. AAA verilerine göre pazartesi günü itibarıyla yurt içi benzin fiyatları galon başına 4,45 doların üzerine çıktı.

Başkan Trump pazar günü yaptığı açıklamada, ABD ordusunun gemilerin su yolundan geçişine yardımcı olacağını söyledi. Pazartesi günü başlayan bu harekât, İran ordusunun misillemesine yol açtı.

Ekonomik hoşnutsuzluğun sorumlusu olarak Trump ve şirketler gösteriliyor

Anket, 18-29 yaş arası Amerikalıların ekonominin durumuna ilişkin sorumluluğu en çok kimi ya da neyi gördüğünü de sorguladı. En yaygın yanıtlar “Trump” ve “kurumsal açgözlülük/büyük şirketler” oldu.

18-24 yaş aralığındaki katılımcıların yüzde 40’ından fazlası başkanı suçlarken, üçte biri kurumsal açgözlülüğü ve büyük şirketleri sorumlu tuttu.

Eski Başkan Biden’ı suçlayanların oranı yalnızca yüzde 2’de kalırken, Kongre’deki Cumhuriyetçileri işaret edenler yüzde 9, Kongre’deki Demokratları işaret edenler yüzde 2 ve Merkez Bankası’nı (Fed) sorumlu görenler yüzde 1 düzeyinde gerçekleşti.

25-29 yaş grubunda ise katılımcıların üçte biri Trump’ı, üçte biri de “kurumsal açgözlülüğü/büyük şirketleri” suçladı.

Biden ve Kongre’deki Cumhuriyetçilerin her biri yüzde 8 oranında sorumlu tutulurken, katılımcıların yüzde 3’ü Kongre’deki Demokratları, yüzde 2’si ise merkez bankasını işaret etti.

Generation Lab anketi, 18-34 yaş arası toplam 1.002 kişiyle gerçekleştirildi. Genel sonuçların hata payı 3,1 puan olarak açıklanırken, laboratuvar alt gruplara ait hata paylarının daha yüksek olduğunu kaydetti.

Çok Okunanlar

Exit mobile version