ABD, AB, Çin ve Hindistan gibi ülkeler arasındaki ‘koridor savaşları’ sürerken, Bloomberg önemli bir iddia ortaya attı.
‘Konuyla ilgili bilgi sahibi Türk yetkililer’in bildirdiğine göre, Abu Dabi varlık fonu ADQ ve Türkiye, Avrupa’yı Ortadoğu ve Asya’ya bağlaması planlanan ticaret koridorunun bir parçası olarak İstanbul Boğazı üzerinde bir demiryolu inşa etmek üzere görüşmeler yürütüyor.
Demiryolu, 3 milyar dolara inşa edilen, türünün dünyadaki en uzun ve en geniş örneklerinden biri olan Yavuz Sultan Selim köprüsünden geçecek.
Bunun Türkiye ile Birleşik Arap Emirlikleri arasındaki bir dizi potansiyel anlaşmaya ekleneceği belirtiliyor. BAE, Ankara ve Körfez ülkelerinin yıllar süren düşmanlıklarını bir kenara bırakmalarının ardından Temmuz ayında Türkiye’nin sarsılan ekonomisini desteklemek için 51 milyar dolar taahhüt etmişti.
Bir BAE yetkilisi Bloomberg’e yaptığı açıklamada, Türkiye ile ikili ticaretin 2030 yılına kadar iki katına çıkarak 40 milyar dolara ulaşmasını umduklarını ve yatırım için ‘kilit sektörler’ arasında enerji, lojistik, turizm ve tarımın yer aldığını söyledi.
Bloomberg haberine göre Türkiye, Londra ve Pekin arasında kurulmasını umduğu ticaret koridorunun önemli bir parçası olmak için çabalıyor. İsminin açıklanmaması kaydıyla konuşan kişiler, Türkiye’nin Körfez ülkelerini demiryolu ve karayolu ağına bağlamayı hedeflediğini söylediler ve demiryolunu gelecekte bu hedefi destekleyecek başka altyapı projelerinin izleyebileceğini de eklediler.
ABD ve Hindistan’ın geçtiğimiz ay BAE, Suudi Arabistan ve İsrail’in desteğiyle rakip bir güzergah üzerinde anlaşmasının ardından Cumhurbaşkanı Erdoğan, Körfez ülkelerini Irak’ın Basra limanından Türkiye’ye uzanan 17 milyar dolarlık bir ticaret yolunu desteklemeye ikna etmeye çalışıyor.