Ortadoğu
BAE’deki Barakah Nükleer Santrali’ne İHA saldırısı
BAE’nin Abu Dabi emirliği yönetimi, Barakah Nükleer Santrali’nin dış çevresi yakınında bir elektrik jeneratöründe İHA saldırısı nedeniyle yangın çıktığını açıkladı. Yetkililer, olayda yaralanan olmadığını, radyasyon seviyesinin normal sınırlar içinde kaldığını ve santralin güvenlik sistemlerinin etkilenmediğini bildirdi.
Birleşik Arap Emirlikleri’nde (BAE) Abu Dabi emirliği yönetimi, Barakah Nükleer Santrali’nin yakınında insansız hava aracı saldırısı nedeniyle yangın çıktığını açıkladı.
Abu Dabi hükümetinin X hesabından yapılan açıklamada, yangının Dafra bölgesindeki Barakah Nükleer Santrali’nin iç çevresi dışında bulunan bir elektrik jeneratöründe meydana geldiği belirtildi.
Açıklamada, “Abu Dabi emirliğinin ilgili birimleri, Dafra bölgesindeki Barakah atom santralinin iç güvenlik çevresinin dışında bulunan elektrik jeneratöründe, insansız hava aracı saldırısı nedeniyle çıkan yangına müdahale etti” denildi.
Yetkililer, olayda yaralanan olmadığını bildirdi. Radyasyon seviyesinin de normal sınırlar içinde olduğu kaydedildi.
Nükleer Düzenleme Komisyonu ise yangının santralin güvenliği veya temel sistemlerinin hazırlık düzeyi üzerinde etkisi olmadığını açıkladı. Komisyon, tüm reaktörlerin normal çalışma düzenini sürdürdüğünü bildirdi.
Abu Dabi yönetimi ayrıca kamuoyuna yalnızca resmi kaynaklardan gelen bilgilere itibar etme çağrısı yaptı. Açıklamada, “İlgili birimler, kamuoyunu söylenti yaymaktan kaçınmaya ve yalnızca resmi kaynaklardan bilgi almaya çağırıyor” ifadeleri kullanıldı.
Açıklamada, BAE topraklarını hedef alan İHA’nın hangi tarafa ait olduğuna ilişkin bilgi verilmedi.
BAE İçişleri Bakanlığı’nın daha önce ülkedeki hava saldırısı uyarılarını duyurduğu resmi X hesabına göre, 17 Mayıs’ta füze veya insansız hava aracı tehdidi alarmı ilan edilmedi.
Barakah Nükleer Santrali’nin inşasına 2012’de başlandı. Santral 2020’de devreye alındı. Tesiste toplam dört enerji ünitesi bulunuyor. Üçüncü ünitenin 2023’te faaliyete geçtiği belirtildi.
Abu Dabi emirliğinde bulunan Barakah, ülkedeki tek nükleer santral olma özelliğini taşıyor.
ABD’nin İran’a yönelik askeri harekatının başlamasından sonra BAE’deki altyapı ve askeri tesisler düzenli olarak Tahran’ın saldırılarının hedefi oldu. Savaşın başlangıcında, 3 Mart’ta BAE’deki Cebel Ali Limanı ile Füceyra lojistik merkezi saldırıya uğramıştı.
BAE Savunma Bakanlığı, 4 Mayıs’ta İran’dan fırlatılan 12 balistik füzenin, üç seyir füzesinin ve dört insansız hava aracının engellendiğini açıklamıştı. Bakanlık, saldırılarda üç kişinin yaralandığını bildirmişti.
Bakanlık, 5 Mayıs’ta da füze ve insansız hava aracı saldırısının püskürtüldüğünü duyurmuştu. İranlı yetkililer ise 5 Mayıs’ta BAE’nin ülke içindeki hedeflere füze ve İHA saldırısı düzenlendiği yönündeki suçlamalarını reddetmişti.