Ortadoğu

BAE’deki gaz tesisi, 2027 yılına kadar tam olarak onarılamayacak

Yayınlanma

Geçen ay İran’ın misillemeleri sonucu Birleşik Arap Emirlikleri’nin en büyük gaz tesisinde meydana gelen hasarın tamir edilmesi 2027’ye kadar mümkün olmayacak.

Habşan gaz işleme tesisini işleten Adnoc Gas, 2026 yılı sonuna kadar kompleksin işleme kapasitesini yüzde 80’e çıkarmak için çalışıyor ve 2027’de tam kapasiteye dönmeyi hedefliyor.

Tesis, İran’ın bölgedeki ABD müttefiklerinin enerji altyapısına yönelik saldırılarını yoğunlaştırmasıyla nisan ayı başında iki kez hasar gördü.

İki olayda da, insansız hava araçlarının önlenmesi sırasında düşen enkazın neden olduğu yangınlar nedeniyle tesisin faaliyetleri durduruldu.

Adnoc Gas, ilk çeyrekte yıllık bazda yüzde 15 düşüşle 1,079 milyar dolarlık net gelir bildirdi.

Şirket, mart ayında sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) sevkiyatı yapamadığı için yüksek ortalama petrol fiyatlarından yararlanamadı.

BAE, bölgenin üçüncü büyük LNG üreticisi ve yılda yaklaşık 5 milyon ton ihracat gerçekleştiriyor.

Fakat 28 Şubat’ta savaşın patlak vermesinden bu yana Hürmüz Boğazı kapalı. Gemi takip verilerine göre, son iki hafta içinde en az iki Adnoc LNG tankeri boğazı geçti.

Bölgenin en büyük LNG üreticisi olan Katar da, İran’ın boğazı kontrolü altında tutması nedeniyle LNG ihracatı yapamadı. Fakat Katar da şu anda bazı yükleri sevk etmeye çalışıyor.

Çok Okunanlar

Exit mobile version