Asya

Çin’den dış ticaret firmalarının iç pazara açılmasına yardımcı olacak tedbirler

Yayınlanma

Çin, ABD ile yoğunlaşan ticaret savaşının etkilerini dengelemeye çalışırken, dış ticaret firmalarının iç pazara açılmasına yardımcı olacak tedbirleri hayata geçirmeyi planlıyor.

Devlet yayın kuruluşu CCTV’ye bağlı bir sosyal medya hesabı olan Yuyuan Tantian’a göre, Ticaret Bakanlığı şu anda ihracatçıların iç pazara yönelmelerine yardımcı olmanın en etkili yollarını araştırıyor ve bakan Wang Wentao hafta sonu Şanghay’da bir tekstil ticaret şirketini ziyaret etti.

Çin’in ihracatçıları için yurt içinde satışa geçmek, farklı tüketici tercihlerine, ödeme sistemlerine ve düzenleyici rejimlere uyum sağlamak da dahil olmak üzere bir dizi zorluğu beraberinde getiriyor.

Yuyuan Tantian haberinde, “İç ve dış ticaretin entegre edilmesi ve ihracatçı firmaların yerel satışlarını genişletmelerinin desteklenmesi, dış şoklara geçici bir yanıt olmaktan ziyade uzun vadeli bir strateji olacaktır” denildi.

Üçüncü Dünya Savaşı komplo mu gerçek mi? Doç. Dr. Burak Gürel anlatıyor | Harici

Bu hamle, ABD Başkanı Donald Trump’ın Washington’un tüm Çin mallarına uyguladığı gümrük vergilerini %20 oranında artırdığı ve önümüzdeki ay daha geniş bir karşılıklı gümrük vergisi rejimi uygulamaya hazırlandığı bir dönemde geldi.

Pekin de buna bir dizi ABD ürününe gümrük vergisi koyarak ve bazı kritik minerallere yönelik ihracat kısıtlamalarını sıkılaştırarak misilleme yaptı. Ancak ticaret savaşı Çin ekonomisinin genelinde hissedilmeye başlandı bile.

Çin’in ihracatı 2025 yılının ilk iki ayında yıllık bazda %2,3 oranında artarak aralık ayında kaydedilen %10,7’lik büyümeye kıyasla önemli bir yavaşlama gösterdi.

Bu arada Pekin, ABD’li perakende devinin yüksek gümrük vergilerinin etkisini telafi etmek için Çinli tedarikçilerine fiyatlarını düşürmeleri yönünde baskı yaptığına dair haberlerin ardından geçen hafta Walmart yöneticilerini görüşmeye çağırdı.

Ticaret Bakanı Wang, ticaret savaşının merkezinde yer alan bir sektör olan tekstil ticareti firmasına yaptığı ziyaretle ihracatçılara bir destek gösterisi daha sundu.

ABD, Çin’in tekstil ve hazır giyim endüstrisi için önemli bir pazar. Yuyuan Tantian’a göre geçen yıl Çin’in tekstil ve hazır giyim ihracatının yaklaşık %17’si Amerika’ya yapılırken, Çin malları ABD’nin ithalatının yaklaşık %24’ünü oluşturdu.

Hükümetin yurtiçi satışlara yönelmenin birçok firma için basit bir süreç olmayacağının farkında olduğu ifade ediliyor.

Ticaret Bakanlığı geçişi kolaylaştırmak amacıyla ihracatçılara satış kanallarını ve ürün standartlarını iç pazara uyarlama konusunda tavsiyelerde bulunmak üzere ülke çapında bir dizi fuar düzenlemeyi planlıyor.

Haberde, “Dış ticaret firmaları için yurtiçi satışları genişletmek, satılamayan ihracatı elden çıkarmak değil, yüksek kaliteli dış ticaret ürünlerini iç pazara getirmekle ilgilidir” denildi.

Bu strateji Pekin’in iç talebi artırmaya yönelik artan çabalarıyla örtüşüyor. Pazar günü hükümet, çocuk bakım maliyetlerinin azaltılmasından emlak ve hisse senedi piyasalarının istikrara kavuşturulmasına kadar her şeyi kapsayan kapsamlı bir tüketim artırma planı açıkladı.

İyileşme işaretleri yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Pazartesi günü açıklanan veriler, Çin’in perakende satışlarının 2025 yılının ilk iki ayında yıllık bazda yüzde 4 artarak piyasa beklentilerini aştığını gösterdi.

Çin’den tüketimi artırmaya yönelik son 40 yılın ‘en kapsamlı’ planı

Çok Okunanlar

Exit mobile version