ASYA

Çinli BYD, ASEAN ülkelerinin elektrikli motosiklet üretimine yardım ediyor

Yayınlanma

Elektrikli motosikletler geliştiren Singapurlu Scorpio Electric, iki tekerlekli araçları bölge genelinde kullanıma sunmak için Çin’in en üretken otomobil üreticilerinden BYD ile ortaklık kurdu.

2017 yılında kurulan Scorpio Electric, 10 üyeli Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği (ASEAN) genelinde kitlesel pazara hizmet edebilecek bir dizi elektrikli motosiklet üretmeyi hedefliyor. ASEAN’da Tayland, Endonezya, Vietnam ve Filipinler gibi ülkeler için ilk modelini bu yaz piyasaya sürmeye hazırlanan girişim, e-motosikletlerini üretmek için BYD’nin üretim becerisinden yararlanıyor.

Scorpio’nun CEO’su Joshua Goh Nikkei Asia’ya verdiği bir röportajda “BYD bizim teknoloji ortağımız” dedi ve ekledi: “Bileşenlerimizin çoğu bizim tarafımızdan tasarlanıp belirleniyor, alt montajı yapılıyor ve son montajın BYD tarafından gerçekleştirildiği Shenzhen’e gönderiliyor”.

BYD kısa sürede önde gelen bir elektrikli araç üreticisi haline geldi ve dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi olarak Elon Musk’ın Tesla’sına rakip oldu.

Scorpio, BYD ile ortaklığını derinleştirmek istiyor. Goh, girişiminin Çinli otomobil üreticisiyle e-motosikletlerini elektrikli araç üreticisinin pil teknolojisiyle donatma konusunda görüştüğünü söyledi. Goh, “Ekip şu anda BYD pil hücrelerinin kullanım durumunu değerlendiriyor. Çok çeşitli tedarik zincirleri var. Tedarik zinciri ağları Çin’de derin bir şekilde yerleşmiş durumda” dedi.

Scorpio, BYD’nin genel merkezinin bulunduğu Shenzhen’de bir ofis açtı. Scorpio çalışanları burada montaj hattından çıkan elektrikli iki tekerlekli araçların kalite kontrollerini yapıyor. Girişim, kendi ülkesinde otomobil endüstrisi olmasa da Çin’in üretim gücünden yararlanıyor.

Singapur, araç üretim üssü olmaktan çok ASEAN’ın finans merkezi olarak görülüyor.

Scorpio, ASEAN’ın başka yerlerindeki üreticilerin çevre dostu taşımacılıkta beklenen patlamadan faydalanmak istemesiyle elektrikli motosiklet segmentinde sıkı bir rekabetle karşı karşıya.

Endonezya ile rekabet

Hükümetler iklim değişikliğinin etkileriyle mücadele etmeye ve içten yanmalı motorlarla çalışmayan araçların benimsenmesini teşvik etmeye çalıştıkça bu acil bir mesele haline geldi.

Endonezyalı Maka Motors da bu yıl e-motosikletlerini piyasaya sürmeye başlayacak ve şu anda Çinli şirketlerin hakimiyetinde olan ülkenin büyüyen iç pazarından pay almayı hedefliyor. Japon ve Alman motosiklet üreticilerinden mühendisleri işe alan girişim, Endonezya’nın 270 milyonu aşkın nüfusunun talebi artıracağına inanıyor.

ASEAN’ın en büyük pazarı olan Endonezya, 127 milyondan fazla motosiklete ev sahipliği yapıyor ve motosiklet ve scooter için üçüncü en büyük küresel pazar konumunda.

Satış verileri sağlayıcısı MotorCyclesData’ya göre, ASEAN motosiklet endüstrisi son iki yılda hızla büyüdü. 2023’ün ilk dokuz ayında satışlar bir önceki yılın aynı dönemine göre %7 artarak 11 milyon adede ulaştı ve bu rakam dünyadaki herhangi bir bölgenin en hızlı büyümesi oldu. MotorCyclesData’nın aralık ayında yayınladığı bir rapora göre, Endonezya bu patlamaya öncülük ederken, onu Vietnam ve Filipinler takip etti.

Çok Okunanlar

Exit mobile version