ASYA

Çinli ve Koreli şirketler ABD’nin elektrikli araç yasasını aşındırarak birlikte çalışıyor

Yayınlanma

Seul’u ABD pazarına açılan bir kapı olarak kullanmak isteyen Çinli firmalar, Güney Kore’nin pil endüstrisine yatırım yapmak için sıraya giriyorlar. Bu da, Biden yönetiminin Çin’in elektrikli otomobil tedarik zincirine katılımını sınırlama çabalarını baltalıyor.

Bloomberg’in haberine göre, son dört ayda Çinli şirketler ve Koreli ortakları, Kore’de beş yeni pil fabrikasına yaklaşık 5.1 trilyon won (4 milyar $) yatırım yaptıklarını duyurdu. Saemangeum Kalkınma ve Yatırım Dairesi yetkilileri, Çinli yerel yönetimlerin daha fazla proje için görüşmelerde bulunduğunu söyledi.

Habere göre, Çinli ve Koreli firmalar, Güney Kore’de yapılan ve daha sonra ABD yapımı elektrikli arabalara takılan pillerin Biden’ın Enflasyonu Düşürme Yasası kapsamında vergi indirimlerine hak kazanacağını düşünerek, Seul’un ABD ile yaptığı serbest ticaret anlaşmasından yararlanmak istiyor.

Enflasyonu Düşürme Yasası’ndan faydalanma çabası

Lityum pil ve elektrot malzemeleri üretip ve satan Çinli Ningbo Ronbay New Energy Technology Co. geçen hafta, Kore’de yeni bir fabrika kurma onayı aldığını duyurdu.

Ronbay New Energy, “Şirketin Kore üssü tarafından üretilen ürün, Enflasyonu Düşürme Yasasındaki nitelikli kilit mineraller için ilgili gereklilikleri karşılıyor ve Avrupa ve ABD pazarlarına ihracat yaparken tarife politikalarından faydalanabiliyor” dedi.

Ronbay’ın Kore Şubesi Başkanı You Sang-yul, bir röportajda ayrıca, “Güney Kore’nin piller hakkında çok fazla yeteneği ve bilgisi var. Kore’yi seçmek, Enflasyonu Düşürme Yasası nedeniyle küresel stratejimizin bir parçası” açıklamasını yaptı.

Çinli firmalar, Kore’nin üç ana elektrikli araç hücresi üreticisi olan LG Energy Solution Ltd., Samsung SDI Co. ve SK On Co. için katotlar, anotlar ve öncüller üreterek küresel pil ve pil malzemeleri tedarik zincirine hükmediyor. Üçlü daha sonra General Motors Co., Tesla Inc. ve Volkswagen AG gibi elektrikli araç üreticilerine tedarik sağlıyor.

Biden yönetimi, tedarik zincirinde ABD’nin Çinli şirketlere olan bağımlılığını azaltmak için adımlar atsa da, otomobil üreticileri, ABD hükümetinin Çin yapımı bazı parçaların dahil edilmesine izin verme konusunda hoşgörülü olması için lobi yapıyor.

Biden yönetim şu anda Çin ve Rusya gibi herhangi bir “ilgili yabancı varlık”tan ne kadar içeriğe izin verileceğini düzenleyen kurallar hazırlıyor.

ABD Hazine Sözcüsü Ashley Schapitl, “Hem uluslararası hem de yerel tedarik zincirleriyle ilgili herhangi bir ulusal güvenlik endişesini değerlendirmeye ve bunlara yanıt vermeye devam edeceğiz” dedi.

‘Kore-Çin ortaklıklarını yasaklarlarsa, ABD asla elektrikli araç üretemeyecek’

Seul’deki Kore Pil Endüstrisi Derneği yetkilisi Lee Myung-kyu ise, “Çin ve Güney Kore olarak, birbirimize ihtiyacımız var” dedi.

Koreli üreticilerin, ABD’nin enflasyon yasası nedeniyle Çin’den katotlar ve öncüller gibi pil malzemeleri ithal etmenin riskli olduğunu düşündüğünü not eden Lee, “Bu hammaddelerin tamamı Güney Kore’de yapılırsa, bu, Kore’nin ülkede daha istikrarlı bir tedarik zincirine sahip olacağı anlamına gelir” yorumunu yaptı.

Ronbay New Energy’ye ek olarak, Güney Koreli elektrikli otomobil bataryası üreticisi SK On Çinli bir firma ile öncü fabrika kurmak için bir ortak girişimi duyururken, Çinli kobalt tedarikçisi Zhejiang Huayou Cobalt Co., Güney Kore devi LG Group ve Posco Future M Co.’nun bir kimya yan kuruluşu ile ortak girişimlerde bulunmayı kabul etti.

Yine Güney Koreli çelik üreticisi Posco Holdings Inc. ise haziran ayında Çinli CNGR Advanced Material Co. ile bir nikel rafinerisi inşa etmek için bir anlaşma yaptığını duyurdu.

ABD’nin ortak girişimleri herhangi bir vergi avantajından her an bloke edebileceği endişesi mevcut olsa da, Güney Kore’deki analistler, ülkenin en azından bir süre Çin ile ortaklıklarını sürdürebileceğine inanıyor.

Seul merkezli pil araştırma şirketi SNE Research’ün Başkan Yardımcısı James Oh, “ABD, Çinli firmaları elektrikli araç tedarik zincirlerinden dışlayamaz” dedi ve uyardı: “Kore-Çin ortaklıklarını yasaklarlarsa, ABD asla elektrikli araç üretemeyecek.”

Bu süreçte, Koreli şirketlerin Çinli ortaklarından Çin’in hakim olduğu pil parçalarını nasıl üreteceklerine dair bir şeyler öğrenebileceği de düşünülüyor.

Çok Okunanlar

Exit mobile version