Birleşik Krallık rekabet kurumu Pazartesi günü yaptığı açıklamada, benzin ve mazot fiyatlarındaki artıştan süpermarketleri sorumlu tuttu.
Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA), marketlerin tüketicileri ezmediklerine dair kanıt sunmada ‘yeterince açık sözlü’ olamamaları üzerine süpermarket yöneticilerini resmi görüşmelere çağırdığını açıkladı.
Bulgular, CMA’nın geçen yıl perakendecilerin akaryakıt fiyatlarını gereksiz yere artırıp artırmadıklarını tespit etmek amacıyla perakende akaryakıt piyasasına yönelik bir soruşturma başlatmasının ardından geldi.
CMA, akaryakıt fiyatlarındaki baskının büyük ölçüde Ukrayna savaşı gibi küresel faktörlerden kaynaklandığını kabul etti fakat artışların yalnızca perakendecilerin kontrolü dışındaki güçlere atfedilemeyeceğini savundu.
CMA, “Süpermarketler hala en ucuz perakende akaryakıt tedarikçileri olma eğiliminde olsa da, şirket içi belgelerden elde edilen kanıtlar, en az bir süpermarketin bu süre zarfında ileriye dönük kâr marjı hedeflerini önemli ölçüde artırdığını gösteriyor. Diğer süpermarketler bu yaklaşım değişikliğinin farkına varmış ve fiyatlandırma davranışlarını buna göre ayarlamış olabilirler,” dedi.
Sektörden isimler, dört büyük süpermarket olarak adlandırılan Tesco, Sainsbury’s, Asda ve Morrisons’ın, Aldi ve Lidl gibi düşük fiyatlı rakiplerinin artan rekabeti nedeniyle pompa fiyatlarında daha az rekabetçi hale geldiğini söyledi.