Amerika
İran milli takımı Los Angeles’taki soyunma odasına teşekkür notu bıraktı
İran milli takımı, SoFi Stadyumu’ndaki soyunma odasında bir mesaj bırakarak, Dünya Kupası süresince Los Angeles’a gösterdiği misafirperverlik için teşekkür etti.
İranlı futbolcular, Belçika ile 0-0 berabere kalarak eleme turlarına yükselme umutlarını canlı tuttuktan sonra kentten onurlu bir şekilde ayrıldıklarını vurguladılar.
İran Futbol Federasyonu tarafından yayınlanan el yazısı notta şunlar söylendi:
“Binlerce yıl önceki antik Pers diyarından günümüzün medeni İran’ına kadar, İran’ın ruhu hâlâ canlı ve sarsılmazdır. Los Angeles, misafirperverliğiniz için teşekkür ederiz. Los Angeles’a gururla geldik, onurla mücadele ettik ve haysiyetle ayrılıyoruz.”
Notta ayrıca, iki maç boyunca takım için “kalplerini, seslerini ve ruhlarını” ortaya koyan İranlı taraftarlara teşekkür edildi ve tüm uluslar arasında barış, saygı ve dostluk çağrısıyla sona erdi.
İran Milli Takımı Meksika’da yoğun güvenlik altında antrenman yapıyor
Los Angeles, İran’ın G Grubu’ndaki iki maçına da ev sahipliği yaptı; takım ise maçlar arasında Meksika’nın Tijuana kentindeki kamp yerine geri döndü.
İran, ülkedeki kalışlarına ilişkin kısıtlamalar nedeniyle turnuva süresince Tijuana’da konaklayarak maçları için ABD’ye gidip gelmek zorunda kalırken, İran milli takımının bazı teknik kadro üyeleri ve yetkililerinin girişine de yasak getirildi.
ABD’li yetkililer, takımın seyahat planlarının değerlendirilmeye devam edeceğini belirtirken, bazı kısıtlamaların hafifletilmesine yönelik görüşmeler de sürüyor.
İran milli takım teknik direktörü Emir Kalenuyi, takıma uygulanan seyahat kısıtlamalarını defalarca eleştirerek, takımın başka hiçbir takımın katlanmak zorunda kalmadığı zorluklarla karşı karşıya kaldığını belirtti.
SoFi Stadyumu’ndaki açılış maçında Yeni Zelanda ile 2-2 berabere kalan İran, Seattle’da Mısır ile grup aşamasının son maçını oynayacak.