Diplomasi

Londra’da Ukrayna ateşkesi görüşmesi

Yayınlanma

Ukrayna Devlet Başkanı Zelenskiy, ülkesindeki ateşkesi görüşmek üzere 23 Nisan’da Londra’da İngiltere, Fransa ve ABD temsilcileriyle bir araya gelineceğini duyurdu. Toplantının amacının koşulsuz ateşkes ve kalıcı barış sağlamak olduğunu belirten Zelenskiy, daha önce 17 Nisan’da Paris’te Almanya’nın da katılımıyla benzer bir görüşme yapıldığını hatırlattı.

Ukrayna Devlet Başkanı Vladimir Zelenskiy, ülkesindeki ateşkesle ilgili bir sonraki uluslararası toplantıyı duyurdu.

Toplantı, 23 Nisan’da Londra‘da gerçekleştirilecek.

Zelenskiy, 21 Nisan Pazartesi günü X sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, “Ukrayna, İngiltere, Fransa ve ABD olarak azami derecede yapıcı ilerlemeye hazırız,” ifadelerini kullandı.

Ukrayna lideri, yaklaşan müzakerelerin amacının, “gerçek ve kalıcı barışın tesis edilmesini takip edecek” koşulsuz bir ateşkes sağlamak olduğunu ekledi.

Ayrıca, yaklaşan zirveyi İngiltere Başbakanı Keir Starmer ile görüştüğünü söyledi.

Dört ülkenin yanı sıra Almanya’nın da katılımıyla benzer bir toplantı 17 Nisan’da Paris’te yapılmıştı.

AFP ajansı, bunun Donald Trump’ın ABD Başkanı olarak göreve gelmesinden bu yana Avrupalıların Ukrayna konusunda ilk kez müzakere masasına oturduğunu belirtti.

Dpa ajansı ise Donald Trump yönetiminin Ukrayna’yı uzun vadede desteklemeye hazır olmadığını ve Rusya ile mümkün olan en kısa sürede barış anlaşması sağlaması için Kiev’e baskı yaptığını hatırlattı.

Ajansın aktardığına göre, Ukrayna’dan sadece NATO üyeliğinden değil, aynı zamanda kendi topraklarının önemli bir kısmından da vazgeçmesi talep ediliyor.

21 Nisan’da, Kremlin tarafından ilan edilen Paskalya ateşkesinin sona ermesinin ardından, Ukrayna Devlet Başkanı Zelenskiy, Rusya’ya sivil hedeflere yönelik tüm saldırıları 30 gün süreyle “uzatma olasılığıyla birlikte” askıya almayı teklif etmişti.

NATO ülkelerinden Ukrayna’ya 21 milyar avroluk rekor yardım

Çok Okunanlar

Exit mobile version