Avrupa
Polonya, anayasa değişikliği çalışmalarına başlıyor
Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki, Başbakan Donald Tusk’u “1989’dan bu yana en kötü başbakan” olarak nitelendirdi ancak devletin temel işleyişinde işbirliği yaptıklarını belirtti. Nawrocki, aynı zamanda 30 yıllık anayasanın güncellenmesi için yakında bir konsey kurulacağını ve yeni öneriler üzerinde çalışılacağını duyurdu.
Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki, wPolsce24 televizyonuna verdiği mülakatta, Başbakan Donald Tusk’un 1989’da Polonya Halk Cumhuriyeti’nin dağılmasından bu yana görev yapan en kötü başbakan olduğunu söyledi.
Nawrocki, “Devletin işleyişine ilişkin temel konularda başbakanla işbirliği yapıyorum; ancak kendisini 1989’dan bu yana Polonya tarihindeki en kötü başbakan olarak görmeye devam ediyorum,” diye konuştu.
Cumhurbaşkanı, bu işbirliğine rağmen yürütme erkinin başındaki isimle temel ilkeler konusunda tartışmaya her zaman hazır olduğunu da ifade etti.
Geçtiğimiz eylül ayında Tusk ve Nawrocki, Polonya hava sahasında insansız hava aracı olayları yaşanmasının ardından, ülkenin NATO Antlaşması’nın 4. maddesine başvurmayı değerlendireceğini açıklamıştı. Bu madde, toprak bütünlüğüne tehdit durumunda müttefikler arasında istişare yapılmasını öngörüyor. Tusk, o dönemde bunun kendisiyle Nawrocki’nin “ortak kararı” olduğunu vurgulamıştı.
Anayasa değişikliği için konsey kurulacak
Cumhurbaşkanı Nawrocki, aynı mülakatta, ülkede yakında anayasa değişikliklerine ilişkin öneriler üzerinde çalışma sürecinin başlayacağını da duyurdu.
Anayasanın güncellenmesi gerektiğini belirten Nawrocki, “Anayasanın üzerinden 30 yıl geçti; artık yeniden düşünülmesi gerekiyor. 1997 Anayasası’nın hazırlayıcılarına saygım sonsuz, ancak bugün tamamen farklı bir dönemde yaşıyoruz. Yakında bir anayasa konseyi kurulacak,” dedi.
Nawrocki, hukukçulardan oluşacak uzman bir ekibin parlamentoda çoğunluk desteği bulabilecek öneriler hazırlayacağını kaydetti.
Karol Nawrocki, 6 Ağustos’ta yemin ederek görevine resmen başlamıştı. O günkü konuşmasında anayasaya bağlı kalacağına, devletin bağımsızlığını ve güvenliğini titizlikle koruyacağına yemin etmiş, ülkenin ve yurttaşların refahının kendisi için her zaman en yüksek öncelik olacağını belirtmişti.
Polonya’da rütbe alamayan genç subaylar ve güvenlik bürokrasisinde koltuk kavgaları