Rusya

Rusya, Ermenistan’dan maden suyu ithalatını yasakladı

Yayınlanma

Rusya, Ermenistan’dan ithal edilen Jermuk marka maden suyunun satışını yasaklayarak sevkiyatları askıya aldığını duyurdu. Tüketici hakları denetçisi Rospotrebnadzor, kararın halk sağlığına yönelik olası riskleri önlemek amacıyla acilen alındığını belirtti. İncelemelerde suyun içeriğindeki bileşenlerin Avrasya Ekonomik Birliği’nin teknik düzenlemelerine ve etiket bilgilerine uygun olmadığı belirlendi.

Rusya makamları, Ermenistan’dan ithal edilen Jermuk marka maden sularının satışını yasakladı ve ürünlerin ülkeye girişini askıya aldı.

RBK gazetesinin Rusya Halk Sağlığı ve Tüketiciyi Koruma Kurumu (Rospotrebnadzor) ve devlet etiketleme sistemi Çestniy Znak verilerine dayandırdığı haberine göre, karar halk sağlığını korumaya yönelik acil önlemler kapsamında yürürlüğe konuldu.

Rospotrebnadzor’dan yapılan açıklamada, söz konusu maden suyunda hidrokarbonat iyonu, klorür ve sülfat oranlarının beyan edilen miktarın üzerinde olduğu kaydedildi. Bu durumun etiket bilgilerindeki verilerle örtüşmediği ve Avrasya Ekonomik Birliği (AEB) teknik düzenlemelerini ihlal ettiği belirtildi.

Karar doğrultusunda, üretim tarihleri 17 Şubat 2026 ve 5 Mart 2026 olan toplam 338 bin şişe Jermuk suyu piyasadan toplandı.

Etiketleme sistemi operatörü CRPT’nin Genel Müdür Yardımcısı Revaz Yusupov, incelemeler tamamlanana kadar ürünlerin tüketicilere ulaşmayacağını bildirdi.

Rusya’nın Ermenistan ürünlerine yönelik kısıtlamaları Jermuk ile sınırlı kalmadı. Nisan ayı başında Rusya Alkol ve Tütün Piyasası Düzenleme Kurumu (Rosalkogoltabakkontrol), Ermeni konyaklarını ithal eden Proşyan Konyak Fabrikası’nın faaliyetlerini durdurmuştu.

Kurum, numunelerde üzüm kökenli olmayan alkollerin saptandığını ve ürünlerin “konyak” niteliği taşımadığını, ayrıca üretim ve depolama standartlarının ihlal edildiğini açıklamıştı.

Ermeni ürünlerine yönelik bu denetimlerin, Ermenistan Başbakanı Nikol Paşinyan ile Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin arasında Kremlin’de gerçekleşen görüşmenin ardından sıkılaşması dikkat çekti.

Paşinyan söz konusu görüşmede, Ermenistan’ın demokratik bir ülke olduğunu ve ülkede internete yönelik herhangi bir kısıtlama uygulanmadığını belirtmişti.

Ermenistan Başbakanı ayrıca, sosyal ağların tamamen özgür olduğunu vurgularken, Avrupa Birliği ile yakınlaşma rotasını teyit etmiş ve Karabağ savaşı sırasındaki “eylemsizliği” nedeniyle Kolektif Güvenlik Antlaşması Örgütü (KGAÖ) üyeliğini dondurduklarını hatırlatmıştı.

Görüşmelerden üç hafta sonra Rusya Güvenlik Konseyi Sekreter Yardımcısı Aleksey Şevtsov, Ermenistan’ın aynı anda hem AEB hem de AB üyesi olamayacağı konusunda uyarıda bulundu.

Şevtsov, Ermenistan’ın AEB’den çıkmasının ülke ekonomisi için bir “felaket” olacağını belirterek, AB’ye katılımın Ermenistan GSYİH’sinde yüzde 23’lük bir kayba yol açacağını, enflasyonun artacağını ve yaşam standartlarının ciddi şekilde düşeceğini ifade etti.

Şevtsov ayrıca, bu senaryoda iç tüketimin yüzde 20’den fazla azalacağını dile getirdi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version