Rusya

Rusya’nın en güçlü nükleer güç ünitesi işletmeye alındı

Yayınlanma

Rusya, nükleer enerji parkının en güçlü birimi olan Kursk nükleer güç santralinin ikinci fazındaki ilk üniteyi işletmeye aldı. Rosatom tarafından paylaşılan bilgilere göre, 1253 megavat kapasiteli VVER-TOI reaktör ünitesi güvenlik onaylarının ardından 1 Mayıs itibarıyla ulusal şebekeye elektrik tedarik etmeye başlayacak.

Rusya’da nükleer enerji sektöründe yeni bir aşamaya geçilerek ülkenin en yüksek kapasiteli nükleer güç ünitesi işletmeye alındı.

Kursk nükleer güç santralinin ikinci fazı kapsamında inşa edilen 1 numaralı ünite, 1253 megavat kapasitesiyle Rusya’nın nükleer enerji parkındaki en güçlü birim olma özelliğini taşıyor. Gelişme, Atom Media tarafından kamuoyuna duyuruldu.

VVER-TOI tipi reaktör kurulumuna sahip ünite, Rostehnadzor’un projeye ve güvenlik gerekliliklerine uygunluk onayını vermesinin ardından resmi olarak işletme statüsüne geçirildi.

Yeni güç ünitesinin 1 Mayıs itibarıyla piyasaya dahil olması ve Rusya’nın ulusal enerji şebekesine elektrik tedarik etmeye başlaması öngörülüyor.

Rosatom devlet kuruluşu tarafından yapılan değerlendirmelere göre, söz konusu ünitenin kapasite ve elektrik satışından elde edilecek aylık gelirin yaklaşık 11 milyar ruble seviyesinde olması beklenirken, Rusya bütçesine sağlanacak yıllık vergi katkısının 10 milyar rubleyi aşacağı tahmin ediliyor.

Rosenergoatom Genel Müdürü Aleksandr Şutikov, yeni ünitenin yıllık üretim miktarının yaklaşık 10 milyar kilovatsaat olacağını belirtti.

Şutikov, bu üretim artışıyla birlikte mevcut Kursk istasyonunun toplam kapasitesinin yüzde 60’tan fazla büyüyeceğini ifade etti.

Rosatom Genel Müdürü Aleksey Lihaçev ise yeni nükleer ünitenin “3+” nesli teknolojisine uygun olarak inşa edildiğini vurguladı. Lihaçev, inşaat süreci boyunca projede 90 binin üzerinde kişinin görev aldığını ekledi.

Tipik, optimize edilmiş ve bilişimle donatılmış su-su enerjetik reaktörü olarak tanımlanan VVER-TOI, “3+” nesli bir reaktör teknolojisi sunuyor.

Önceki nesil reaktörlere kıyasla kapasitesi yüzde 25 oranında daha yüksek olan 1253 megavatlık bu sistemde, kritik ekipmanların hizmet ömrü de iki katına çıkarıldı.

Reaktör gövdesi, uzun süreli radyasyon etkisine ve yüksek sıcaklıklara karşı dirençli, nikel içermeyen çelikten imal edildi.

VVER-TOI projesi, uranyum ve plütonyum içeren, kullanılmış nükleer yakıttan üretilen MOX yakıtının yüzde 100 dolulukla kullanılmasına olanak tanıyor.

Diğer yandan Rosatom, 28 Nisan’da Bangladeş’teki Ruppur nükleer güç santraline nükleer yakıt yüklemesi yapıldığını bildirdi. Devlet kuruluşu, bu doğrultuda reaktörü asgari kontrol edilebilir güç seviyesine ulaştırmayı planladığını kaydetti.

Kursk nükleer güç santralinin ikinci faz inşaatına ilişkin karar 2013 yılında alınmıştı. İstasyonun ilk ünitesinin yapımına Nisan 2018’de, ikinci ünitesinin yapımına ise Nisan 2019’da başlanmıştı.

Toplam dört güç ünitesinden oluşacak santralin 2035 yılına kadar tam kapasiteyle faaliyete geçmesi hedefleniyor.

Çok Okunanlar

Exit mobile version