Amerika

Tesla Avrupa’da zorlanmaya devam ederken BYD satışları yükseliyor

Yayınlanma

Çinli BYD’nin araç satışları yılın ilk üç ayında yüzde 58 artarak Tesla’nın elektrikli araçlarına yönelik Avrupa’da süregelen talep düşüşünün tam tersi bir tablo çizdi.

Shenzhen merkezli grup salı günü yaptığı açıklamada, ilk çeyrekte 986.098 binek araç teslim ettiğini ve bunların 416.388’inin yüzde 39 artışla saf elektrikli araç olduğunu söyledi. Yıla güçlü bir başlangıç yapan BYD’nin yıllık satışları, kendi iç pazarında hibrid araçlara olan talebin yeniden canlanmasıyla ilk kez 100 milyar doları aştı.

Bu arada analistler, önemli bir model güncellemesine rağmen Fransa ve diğer Avrupa pazarlarındaki satışların mart ayında düşmeye devam etmesi nedeniyle Tesla’nın bu hafta açıklanacak ilk çeyrek teslimatlarının yüzde 10’dan fazla bir düşüş göstereceği konusunda uyardılar.

Mart ayının ilk haftasında piyasaya sürülen yeni Model Y’nin iki aylık keskin düşüşün ardından ülkenin en çok satan otomobili statüsünü geri kazandığı Norveç parlak bir nokta oldu. Ülkedeki tesciller şubat ayındaki yüzde 48’lik düşüşün ardından toparlanarak sadece yüzde 1 düşüşle 2.211 araca geriledi.

Tesla, en popüler modeli olan yükseltilmiş Model Y’yi şubat ayı sonunda Çin’de ve mart ayı başından itibaren de Avrupa’da teslim etmeye başladı. Ancak salı günü açıklanan resmi verilere göre, Fransa’daki yeni otomobil satışları mart ayında yıllık bazda yüzde 37 düşüşle 3,157 araca gerilerken, İsveç’tekiler yüzde 64 düşüşle 911 adede geriledi.

Tesla satışları yılbaşından bu yana Avrupa’da büyük bir düşüş yaşadı ancak Financial Times’a göre analistler bu düşüşün esas olarak CEO Elon Musk’ın bölgesel siyasete ağır müdahalelerine duyulan tepkiden mi yoksa yaşlanan ürün portföyünden mi kaynaklandığı konusunda ikiye bölünmüş durumdaydı.

Mart ayı verileri açıklanmadan önce bile analistler, genellikle nisan ayının ikinci günü açıklanan Tesla’nın ilk çeyrek teslimatlarına ilişkin tahminlerini düşürüyorlardı.

Geçtiğimiz hafta Deutsche Bank tahminini yaklaşık 50.000 düşürerek 345.000 araca indirdi ki bu da yıllık bazda yüzde 11’lik bir düşüş anlamına geliyor. RBC Capital Markets ise 364.000 adetlik teslimat bekliyor.

Deutsche Bank analisti Edison Yu bir notunda, “Rakamların ötesinde, Elon Musk’ın siyasi faaliyetleri nedeniyle Batı Avrupa’da ve ABD veya Kanada’daki ceplerde bir miktar marka hasarı yaşandığını ve bunun da talebe zarar verdiğini hissediyoruz” dedi.

Tesla araçları ve bayileri, Musk’ın Avrupa siyasetine eşi benzeri görülmemiş bir şekilde girmesi ve Beyaz Saray’daki aşırı etkisinin ardından ABD ve Avrupa’da protestoların hedefi haline geldi.

Tesla’nın, Amerika’daki güçlü üretim ayak izi ile Donald Trump’ın gümrük vergisi savaşını atlatmak için otomobil üreticileri arasında en iyi konumda olduğu düşünülüyor. Ancak şirket, araç bileşenlerinin bir kısmını ABD dışından tedarik ettiği için hala risk altında.

Şirket kısa süre önce Trump’ın gümrük vergilerinin kendisini de ABD’ye karşı misilleme gümrük vergilerinin hedefi haline getirebileceği ve Amerika’da araç üretmenin maliyetini artırabileceği uyarısında bulunmuştu.

Tesla, Trump yönetimini misilleme vergilerine ‘maruz kaldığı’ konusunda uyardı

Çok Okunanlar

Exit mobile version