Tesla’nın Tayland gibi diğer gelişmekte olan pazarlarda karşılaştığı Çinli BYD’nin rekabet tehdidi, Hindistan pazarına bir çıkarma ile sonuçlandı.
Dünya’nın en büyük üçüncü araç pazarı olan Hindistan’da kimin elektrikli araç (EV) lideri olacağı küresel pazardaki liderlik için büyük önem arz ediyor.
Elon Musk ve Hindistan Başbakanı Narendra Modi arasında haziran ayında New York’ta yapılan bir toplantıdan bu yana Tesla, Hintli yetkililerle potansiyel bir fabrika yatırımı hakkında görüşmeler yapıyor. Planda ise 24.000 dolarlık yeni bir düşük maliyetli elektrikli araç modeli yatıyor.
Kaynaklara göre, bu görüşmeler geçen hafta Tesla’nın Hindistan’ın hızla büyüyen EV pazarına erişim sağlama planlarının Modi tarafından dikkatlice takip ediliyor.
Bu arada Çinli BYD’nin arka planda kaldığı söylenenler arasında. BYD, Hindistan’daki 1 milyar dolarlık yatırımı için onay beklemeyeceği söylentiler arasında. BYD, Hindistan’da ithalat vergisini eksik ödediği iddiasıyla ilgili bir soruşturmayla da karşı karşıya.
Diğer endişelerin yanı sıra Hintli yetkililer, Çin yapımı araçların ulusal güvenlik üzerindeki etkileri ve toplayabilecekleri veriler konusunda endişeli. Bir yetkilinin, Hindistan’ın “Çinli otomobil üreticilerinden rahatsız olduğunu” Hindistan basınında öne çıkanlar arasında.
Çin’den gelen tüm yatırımlar, 2020’de Hindistan ile arasındaki sınır anlaşmazlığından bu yana Hindistan’da sıkı onay gereklilikleriyle karşı karşıya kalırken, Çin’in pil malzemeleri, pil üretimi ve diğer teknolojilerdeki hakimiyeti nedeniyle Hindistan’da gelişmekte olan EV pazarı üzerinde çok büyük bir etki olabilir.
Hindistan, Tesla’ya tıpkı Apple’ın yaptığı gibi yerel firmalarla ortaklıklar kurmaları halinde Çinli tedarikçilerinin ülkeye girmesine izin vereceğini söyledi. Ancak aynı zamanda Hindistan, yerli bir mühendislik firmasıyla ortaklık olarak önerilmiş olmasına rağmen, BYD’nin 1 milyar dolarlık planı konusunda tereddütlü.
Çin devlet gazetesi Global Times, BYD’nin yatırım planına yönelik bildirilen geri itmenin “bir zincirleme reaksiyona yol açacağını ve Çinli şirketlerin Hindistan’a yatırım yapma konusundaki genel güvenine bir darbe indireceğini” söyledi.
BYD, Hindistan yatırım planının durumu veya ithalat vergisi talebi hakkında yorum taleplerine yanıt vermedi. Reuters’e yaptığı açıklamada şirket, Hindistan pazarında 16 yıldır faaliyet gösterdiğini ve burada ticari araç ve binek otomobil satışı yaptığını kaydetti.