Amerika
Trump, altın ticaretine tarife getirmeyecek
ABD Başkanı Donald Trump, altın piyasasında günlerce süren belirsizliğin ardından değerli metal üzerine gümrük vergisi getirmeyeceğini açıkladı.
Pazartesi günü sosyal medya platformu Truth Social’da yayınladığı açıklamada Başkan, “Altın üzerine gümrük vergisi getirilmeyecek!” dedi.
Başlangıçta ayrıntılar açıklanmadı. Cuma günü Reuters haber ajansı, bir hükümet yetkilisine atıfta bulunarak, “yanlış bilgileri” düzeltmek için yakında bir kararname çıkarılacağını bildirmişti.
Bunun arka planında, ABD Gümrük ve Sınır Koruma (CBP) kurumunun geçen hafta aldığı bir karar yatıyor. Bu karara göre, İsviçre’den en çok ticareti yapılan sarı metal külçelerine yüzde 39 ithalat vergisi uygulanabilecekti.
Yetkili kurum, ABD’de en çok ticareti yapılan 1 kilogramlık ve 100 onsluk külçeler için 7108.12.10 yerine 7108.13.5500 gümrük kodunun kullanılması gerektiğini belirtmişti.
Fakat nisan ayında ABD hükümeti, ülkeye özgü gümrük vergilerinden muaf ürünler listesine sadece ikinci kodu dahil etmişti. Bazı sektör temsilcileri bunun üzerine ABD’ye teslimatlarını askıya aldı. Uzmanlar, bunun bir “gözden kaçma” olabileceğini ileri sürdü.
Bu tür altın külçeleri, altın, gümüş ve diğer metallerin ana vadeli işlem piyasası olan Emtia Borsası veya COMEX’te sözleşmeleri desteklemek için kullanılıyor.
İsviçre Kıymetli Madenler Birliğine göre, bu karar sadece İsviçre’ye değil, bu tür altın külçeleri ABD’ye ihraç eden tüm ülkelere uygulanacaktı. Diğer bir deyişle, altın külçeler menşe ülkeye uygulanan geçerli ABD gümrük vergisine tabi olacaktı.
İsviçre Kıymetli Madenler Birliği cuma günü yaptığı açıklamada, gümrük kararının “fiziksel altın ticaretinin uluslararası akışını olumsuz etkileyebileceği” uyarısında bulunmuştu.
New York COMEX borsasında aralık ayı altın vadeli işlemleri salı günü ons başına 3.400 dolar civarında seyrederken, spot altın ons başına 3.351 dolar civarında işlem gördü. Farklı teslim tarihleri dikkate alındığında, iki piyasa birbirine neredeyse eşit seviyede.