Rusya
Ukrayna ordusu, Seversk’ten çekildiğini doğruladı
Ukrayna Genelkurmay Başkanlığı, “personelin hayatını korumak” ve “birliklerin savaş kabiliyetini sürdürmek “amacıyla Donetsk bölgesindeki Seversk kentinden çekildiklerini açıkladı.
Ukrayna ordusu, “personelinin hayatını korumak” ve “birliklerin muharebe kabiliyetini muhafaza etmek” amacıyla Donetsk bölgesinde bulunan Seversk kentinden geri çekildiğini bildirdi.
Ukrayna Genelkurmay Başkanlığı, Telegram üzerinden yaptığı açıklamada, bu kararın devam eden şiddetli çatışmalar ve Rusya ordusunun teçhizat ve asker sayısındaki belirgin üstünlüğü nedeniyle alındığını duyurdu.
“Her metre düşmana pahalıya mal oldu”
Genelkurmay Başkanlığı, Rusya ordusunun verdiği ağır kayıplara rağmen Seversk bölgesindeki taarruz faaliyetlerini sürdürdüğünü kaydetti. Ukrayna askeri komutanlığından yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Askerlerimizin hayatlarını ve birliklerin muharebe kabiliyetini korumak amacıyla Ukraynalı savunucular yerleşim biriminden çekildi. Seversk için yapılan muharebeler sırasında savunma güçleri düşmanı yıprattı, kentin her metresi düşmana pahalıya mal oldu.”
Komutanlık, kentin Ukrayna ordusunun ateş kontrolü altında kalmaya devam ettiğini vurguladı.
Açıklamada, Seversk içinde bulunan Rus birliklerine yönelik vuruşlar yapıldığı, Rusya’nın lojistiğinin bozulduğu ve daha fazla ilerlemesini engellemeye dönük tedbirler alındığı belirtildi.
Rusya’nın taktik baskısı
Ukrayna tarafı, Rusya ordusunun ilerleyişini, canlı kuvvetteki önemli üstünlüğüne ve zorlu hava koşullarında dahi küçük saldırı gruplarıyla kurduğu sürekli baskıya bağladı.
Genelkurmay Başkanlığı, Ukrayna birliklerinin Slovyansk istikametinde muharebe görevlerini icra etmeye devam ettiğini duyurdu.
İngiliz istihbaratı, 13 Aralık’ta Rus askerlerinin sisin sağladığı gizlilikten faydalanarak Seversk’e sızdığını ve kentin merkezini ele geçirdiğini, Ukrayna güçlerinin ise o tarihte batı bölgeleri elinde tuttuğunu bildirmişti.
İnteraktif harita servisi DeepState analistleri de 10 Aralık’ta Siversk’in “yavaş yavaş” Rusya ordusunun kontrolüne girdiğini yazmıştı.
Rusya 11 Aralık’ta duyurmuştu
Rusya, 11 Aralık’ta kentin tamamen ele geçirildiğini açıklamıştı. Kısa bir süre sonra Rusya Genelkurmay Başkanı Valeriy Gerasimov, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin’e Seversk’in alındığına dair rapor vermişti. Putin de yakın zamanda düzenlediği “Doğrudan Hat” programında kentin ele geçirildiğinden bahsetti.
Rus komutanlığı, Seversk üzerinde kontrol sağlanmasının, kente yaklaşık 40 kilometre mesafede bulunan Slovyansk istikametinde daha ileri bir taarruz için imkân yarattığını savunuyor.
Putin, Batı ile ilişkiler ve Ukrayna cephesindeki son durumu değerlendirdi