AVRUPA

Volkswagen, işçilerden taviz istiyor

Yayınlanma

Almanya’nın zordaki otomotiv devi Volkswagen, maliyetleri azaltmak ve verimliliği yükseltmek amacıyla müzakere masasına oturduğu sendikalardan “taviz” istiyor.

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi bu ayın başlarında uzun süredir devam eden “iş güvencesi” planlarını iptal etmiş ve ilk kez kendi iç pazarında fabrika kapatmayı düşündüğünü açıklamıştı.

Şimdi, “şiddetli direniş” sözü veren sendikalarla dev tekel arasında çatışma kaçınılmaz görünüyor. Durumun ne kadar gerginleştiğinin bir işareti olarak, yeni bir ücret anlaşması ve gelecekteki bütçeler hakkındaki görüşmelerin planlanandan bir ay önce 25 Eylül’de (bugün) başlaması planlanıyor.

Sendikaların fabrikaların kapatılmasını reddetmesi, tasarrufların işten çıkarmalar olmadan nereden sağlanacağı sorusunu gündeme getirdi.

Volkswagen Grubu İcra Kurulu Başkanı Oliver Blume yayın kuruluşu RTL/ntv’ye yaptığı açıklamada, “Maliyet tarafında ilerleme kaydetmek için önemli bir hareket görmeyi bekliyorum,” dedi.

VW CEO’sundan “uluslararası rekabet “gerekçesi

Volkswagen’deki maliyetlerin uluslararası rekabete kıyasla çok yüksek olduğunu savunan Blume, grubun önümüzdeki haftalarda geliştirme, malzeme, sabit, üretim ve perakende maliyetlerindeki kesintilerle ilgili tüm önlemleri gözden geçireceğini sözlerine ekledi.

Almanya’daki işgücü maliyetlerinin Avrupa seviyesinin iki katı olduğunu söyleyen Blume, Alman yayın kuruluşu ZDF’ye verdiği demeçte bu yıl yatırımlar ve işgücü anlaşmaları konusunda geniş bir anlaşma yapılmasının hedeflendiğini söyledi.

Öte yandan IG Metall sendikası ile bugün yapılacak ilk tur görüşmelerden önce şirket yönetimi, Batı Almanya’daki altı tesisin tamamında dağıttığı broşürlerle işçileri taviz vermeye çağırdı.

junge Welt’in aktardığına göre broşürlerde “verimliliği artırma ve işgücü maliyetlerimizi düşürme” çağrısı yapıldı ve Volkswagen’in “Almanya’da çok pahalıya” üretim yaptığı öne sürüldü.

Volkswagen işçileri “militan bir ruh halinde”

IG Metall’in Emden’deki ilk yetkili temsilcisi Franka Helmerichs, salı günü jW’ye yaptığı açıklamada, işçiler arasındaki ruh halinin “militan olduğunu” belirtti.

Çarşamba günü Emden’deki VW tesisinden Hannover’e beş otobüs hareket edecek ve sendika burada VW yönetimiyle görüşecek. Helmerichs, “Henüz uyarı grevinde olmadığımız düşünüldüğünde bu büyük bir sayı,” dedi.

Sendikacı, VW’nin açıklamaları sadece tehdit değil, “varoluşsal bir tehdit” olduğunu söyledi ve sadece Doğu Frizya’da 20.000 hanenin VW’ye bağlı olduğuna dikkat çekti.

Sendika, işten çıkarmalara kesinlikle karşı

IG Metall, toplu sözleşmeleri tekrar kapatmak ve her ne pahasına olursa olsun işten çıkarmalar ve fabrika kapanışlarından kaçınmak istiyor. İptaller yerine uzun vadeli yatırımların uygun olacağını düşünüyor.

Örneğin, daha önce düşünüldüğü gibi şirketin kendi batarya üretiminde uzun vadeli yatırımlara işaret ediliyor. Helmerichs bunun maliyetleri düşüreceğinden emin ve belki de daha ucuz elektrikli otomobillerin üretimine yardımcı olacağını düşünüyor.

VW Genel İş Konseyi Başkanı Daniela Cavallo, eylül ayı başındaki bir iş konseyi bilgilendirmesinde buna işaret ederek, “İşgücü maliyetlerini düşürmek VW’deki krizi çözmeyecektir. Fakat bunun gerçekleşmesi için de mücadele edilmelidir,” demişti.

Çok Okunanlar

Exit mobile version