Diplomasi

Enerji diplomasisi: ‘ABD ve Gazprom masaya oturdu’ iddiası

Yayınlanma

Bloomberg, Rus ve Avrupalı yetkililere dayandırdığı haberinde, ABD ile Gazprom arasında erken aşamada görüşmelerin yapıldığını duyurdu. Görüşmelerin konusunun küresel projelerde işbirliği olduğu, bu işbirliğinin Avrupa ve Asya’yı kapsayabileceği ve Ukrayna’da barış anlaşmasına zemin hazırlayabileceği belirtiliyor.

Bloomberg haber kuruluşu, Rus ve Avrupalı yetkililere dayandırdığı haberinde, ABD ve Rusya’nın enerji devi Gazprom temsilcileri arasında erken aşamada görüşmelerin yapıldığını duyurdu.

Ajansa konuşan ismi belirtilmeyen Avrupalı kaynaklar, ABD ve Rusya temsilcileri arasında bu konuda “ön görüşmelerin yapıldığını, ancak görüşmeleri kimin yürüttüğü ve Trump yönetiminin doğrudan dahil olup olmadığı” konusunda netlik olmadığını belirtti.

Görüşmelerde küresel projelerde işbirliği konusunun ele alındığı belirtiliyor.

Haberde, ABD ve Gazprom’un enerji girişimlerinin Avrupa ve Asya’yı kapsayabileceği ve bu işbirliğinin Ukrayna’da barış anlaşmasına giden yolu açabileceği ifade edildi.

Diğer yandan, bu durumun Trump’ın Ukrayna ihtilafının sona ermesiyle ortaya çıkacak iş fırsatlarını değerlendirme arzusuna da uygun olacağı kaydedildi.

Aynı kaynaklara göre Gazprom, ABD’nin 2022’de yaşanan sabotajın ardından durdurulan Kuzey Akım doğalgaz boru hattının yeniden faaliyete geçirilmesine yardımcı olmasını istiyor.

Bunun yanı sıra ajans, “bazı kaynaklara” atıfta bulunarak, bu girişimlerin “ABD’nin Rusya’nın Çin ve İran ile bağlarını zayıflatma yönündeki daha geniş hedefiyle örtüşebileceğini” yazdı.

Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin 13 Mart’ta yaptığı açıklamada, Washington ile Moskova arasında enerji alanında potansiyel bir işbirliğinin Avrupa’ya tedarikin yeniden sağlanmasına zemin hazırlayabileceğini söylemişti.

ABD Başkanı Donald Trump da işbirliğine duyduğu ilgiyi dile getirmişti.

Rusya’dan Trump’a petrol ve Kuzey Kutbu’na erişim teklifi

Çok Okunanlar

Exit mobile version