Tesla CEO’su Elon Musk çarşamba günü yaptığı açıklamada, Çinli otomobil üreticilerinin ticaret engelleri olmadan küresel rakiplerini “yıkacağını” söyleyerek, ABD elektrikli araç pazarının dünya çapında genişlemek için yarışan Çinli BYD gibi şirketlerle karşı karşıya olduğun altını çizdi.
Musk’ın yorumları, Warren Buffett destekli BYD’nin, ABD’li otomobil üreticisinin 2023’e kadar derin fiyat indirimlerine rağmen, daha ucuz modelleri ve daha çeşitli bir ürün yelpazesi ile geçtiğimiz çeyrekte dünyanın en çok satan elektrikli araç şirketi olarak Tesla’yı geride bırakmasının ardından geldi.
Reuters’ın haberine göre Musk, çarşamba günü analistlerle yaptığı kazanç sonrası görüşmede Çinli otomobil şirketlerinin “en rekabetçi” şirketler olduğunu ve “ne tür gümrük tarifeleri veya ticaret engelleri oluşturulduğuna bağlı olarak Çin dışında önemli başarılar elde edeceklerini” söyledi.
Musk, “Eğer herhangi bir ticaret engeli konulmazsa, dünyadaki diğer otomobil şirketlerinin çoğunu yerle bir edecekler” dedi ve ekledi: “Son derece iyiler.”
Tesla rekabet edebilmek için 2025’te yeni üretime hazırlanıyor
Reuters’in salı günü bildirdiğine göre Tesla, ucuz rakipleriyle rekabet edebilmek için 2025 ortalarında “Redwood” kod adlı daha ucuz, kitlesel pazar kompakt bir crossover üretmeye başlamayı planlıyor. Musk çarşamba günü yaptığı açıklamada Tesla’nın yeni nesil elektrikli aracının üretimine 2025 yılının ikinci yarısında Teksas’taki fabrikasında başlamayı beklediğini doğruladı.
Musk’ın yorumları aynı zamanda ABD başkanlık seçimlerinin hız kazandığı bir dönemde geldi. Joe Biden, Çin’in elektrikli araç pazarına hakim olmaya kararlı olduğunu ve “bunun olmasına izin vermeyeceğini” söyledi.
Bu yıl Cumhuriyetçilerin başkan adaylığı için ön sıralarda yer alan eski Başkan Donald Trump, seçilmesi halinde daha güçlü gümrük vergileri uygulayacağının sinyallerini vererek ABD’ye yapılan tüm ithalatlara evrensel %10 gümrük vergisi uygulanması ve Çin’in en çok tercih edilen ülke ticaret statüsünün iptal edilmesi çağrısında bulundu.
Musk çarşamba günü yaptığı açıklamada Çinli rakiplerle ortaklık kurmak için “belirgin bir fırsat” olmadığını ancak Tesla’nın şarj ağına erişim sağlamaya ve otonom sürüş gibi diğer teknolojileri lisanslamaya açık olduğunu söyledi.
Avrupa da Çinli elektrikli araç üreticilerine karşı korumacı bir tavır takındı. Geçtiğimiz yıl Avrupa Komisyonu, AB üreticilerini devlet sübvansiyonlarından yararlandığını söylediği daha ucuz Çin elektrikli araç ithalatına karşı tarifeler uygulanıp uygulanmayacağına dair bir soruşturma başlattı.