Amerika

Trump, benzin fiyatlarından büyük petrol şirketlerini sorumlu tuttu

Yayınlanma

ABD’deki perakende benzin fiyatları 3,90 doların üzerinde kalmaya devam ederken Başkan Donald Trump “Büyük Petrol Şirketleri”ni fiyat şişirmekle suçladı.

ABD ve İran’ın barış görüşmelerinde ilerleme kaydedileceğini açıklaması ve Hürmüz Boğazı’ndan çatışmanın başlamasından bu yana hiç olmadığı kadar çok tankerin geçmesi üzerine petrol fiyatları savaş öncesi seviyelere yakın bir düzeye geri döndü.

Öte yandan Trump enerji şirketlerine çattı. Bu şikayet, 2022’de Ukrayna savaşının başlamasının ardından fiyatların yükselmesinden petrol ve doğalgaz şirketlerini sorumlu tutan eski Başkan Joe Biden’ın sözlerini anımsattı.

Büyük petrol şirketleri perakende benzin fiyatlarını belirlemese de başkanlar benzin fiyatlarının siyasi bir sorun haline gelmesi ile okları şirketlere çeviriyor.

Trump, Adalet Bakanlığı’na petrol şirketlerini soruşturma talimatı verdi.

Çarşamba günü Truth Social’da paylaştığı bir gönderide Trump, petrol fiyatlarının düştüğünü ama tüketicilerin yüksek benzin fiyatları nedeniyle “sömürüldüğünü” belirtti.

Trump, “Büyük petrol şirketleri, petrol için ödedikleri fiyatlardaki keskin düşüşe paralel olarak benzin istasyonlarındaki fiyatları düşürmüyorlar. O fiyatlar taş gibi düşüyor!” diye yazdı.

Trump, Adalet Bakanlığı’na “derhal” soruşturma açması talimatını verdiğini ekledi fakat yönetiminin hangi şirketleri inceleyeceğine dair herhangi bir isim vermedi.

Trump, “Benzin fiyatları, şu anda gördüğümden çok daha hızlı bir şekilde düşmeye başlasa iyi olur!” dedi.

Petrol fiyatları, zaman zaman varil başına 100 doları aşacak şekilde fırladı ve ancak son zamanlarda Washington ile Tahran arasındaki barış görüşmelerinin etkisiyle düşmeye başladı. 

AAA’ya göre, benzin fiyatları geçen hafta ülke genelinde Mart ayından bu yana ilk kez galon başına 4 doların biraz altına düştü.

Boğaz, barış müzakerelerinde hâlâ önemli bir pürüz noktası olmaya devam ediyor.

Çarşamba günü Truth Social’da paylaştığı bir başka gönderide Trump, İran’ın Amerikalı müzakerecilere “HÖRMÜZ BOĞAZI’NDAN GEÇEN GEMİLERDEN İRAN TARAFINDAN HİÇBİR ÜCRET, SİGORTA MASRAFI VEYA HERHANGİ BİR BAŞKA MASRAF TALEP EDİLMEMEKTE VEYA ALINMAMAKTADIR” bilgisini ilettiğini iddia etti.

Öte yandan Trump, “eğer bu yanlış bir bilgiyse, müzakereler derhal sona erer!” diye ekledi. 

Çok Okunanlar

Exit mobile version