AMERİKA

ABD, otonom araçlarda Çin yazılımlarını yasaklamaya hazırlanıyor

Yayınlanma

Euractiv’in konuyla ilgili bilgi sahibi kaynaklardan aktardığına göre, ABD Ticaret Bakanlığı önümüzdeki haftalarda otonom ve bağlantılı araçlarda Çin yazılımının yasaklanmasını önermeye hazırlanıyor.

Biden yönetimi, ABD’deki Seviye 3 ve üzeri otomasyona sahip araçlarda (AV) Çin yazılımını yasaklayacak ve Çinli şirketler tarafından üretilen otonom araçların ABD yollarında test edilmesini de yasaklayacak bir kural önerisi yayınlamayı planlıyor.

Kaynaklar, yönetimin daha önce bildirilmeyen bir kararla, Çin tarafından geliştirilen gelişmiş kablosuz iletişim yetenekleri modüllerine sahip araçların ABD yollarından men edilmesini de teklif etmeyi planladığını ekledi.

Kaynaklar, teklif kapsamında otomobil üreticileri ve tedarikçilerinin, bağlantılı araç veya gelişmiş otonom araç yazılımlarının hiçbirinin Çin gibi “endişe verici yabancı bir kuruluşta” geliştirilmediğini doğrulamaları gerekeceğini söyledi.

Ticaret Bakanlığı geçtiğimiz ay yaptığı açıklamada, ağustos ayında bağlantılı araçlarla ilgili kurallar yayınlamayı planladığını ve Çin’de ve düşman olarak görülen diğer ülkelerde üretilen bazı yazılımlara sınırlamalar getirmeyi beklediğini söyledi.

Pazar günü görüşüne başvurulan bir Ticaret Bakanlığı sözcüsü, bakanlığın “bağlantılı araçlardaki bağlantılı teknolojilerle ilişkili ulusal güvenlik risklerinden endişe duyduğunu” söyledi.

Bakanlığın Sanayi ve Güvenlik Bürosu, “araç içindeki endişe verici belirli sistemlere odaklanacak” bir kural önerisi yayınlayacak. Sektör de bu önerilen kuralı gözden geçirme ve yorumlarını sunma şansına sahip olacak.

Çin Dışişleri Bakanlığı daha önce ABD’yi “piyasa ekonomisi yasalarına ve adil rekabet ilkelerine saygı göstermeye” çağırmıştı. Bakanlık, Çin otomobillerinin dünya çapında popüler olmasının nedeninin şiddetli pazar rekabetinden doğmuş olmaları ve teknolojik açıdan yenilikçi olmaları olduğunu savunuyor.

Çarşamba günü Beyaz Saray ve Dışişleri Bakanlığı, müttefikler ve sektör liderleriyle “bağlantılı araçlarla ilgili ulusal güvenlik risklerini ortaklaşa ele almak” üzere bir toplantı düzenledi. Kaynaklar, yetkililerin yönetimin planladığı kuralın ayrıntılarını açıkladığını söyledi.

Toplantıda ABD, Avustralya, Kanada, Avrupa Birliği, Almanya, Hindistan, Japonya, Kore Cumhuriyeti, İspanya ve Birleşik Krallık’tan yetkililer “bağlantılı araçlar ve belirli bileşenlerle ilişkili veri ve siber güvenlik riskleri hakkında görüş alışverişinde” bulundu.

Koşullu sürüş otomasyonu olarak da bilinen Seviye 3, sürücülerin direksiyon başında film izlemek ya da akıllı telefon kullanmak gibi faaliyetlerde bulunmalarına ancak bazı sınırlı koşullar altında izin veren teknolojiyi içeriyor.

Kasım ayında bir grup ABD milletvekili, Çinli şirketlerin ABD’de otonom araçları test ederken hassas verileri toplaması ve işlemesi konusunda alarm vermiş ve Baidu, Nio, WeRide, Didi Chuxing, Xpeng, Inceptio, Pony.ai, AutoX, Deeproute.ai ve Qcraft dahil olmak üzere 10 büyük şirkete sorular yöneltmişti.

Mektuplarda, Kasım 2022’de sona eren 12 ayda Çinli AV şirketlerinin Kaliforniya’da 450.000 milden fazla test sürüşü yaptığı belirtildi. Temmuz 2023’te Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, bakanlığının ABD’deki Çinli otonom araç şirketleriyle ilgili ulusal güvenlik endişeleri olduğunu söyledi.

Yönetim, bağlantılı araçların sürücü izleme sistemini kullanarak yolcuları dinlemesinden, kaydetmesinden ya da aracın kontrolünü ele geçirmesinden endişe duyuyor.

Ticaret Bakanı Gina Raimondo mayıs ayında yaptığı açıklamada, “Ulusal güvenlik riskleri oldukça önemli. Harekete geçmeye karar verdik çünkü bu gerçekten ciddi bir mesele,” demişti.

Çok Okunanlar

Exit mobile version