AMERİKA

Apple’dan Google’a karşı ‘sessiz savaş’

Yayınlanma

Apple, mobil işletim sisteminin rakibi Google’ın ana şirketi Alphabet tarafından sunulan özelliklerden ayırmak için adımlar atarak, iOS’ta haritaları, aramayı ve dijital reklamcılığı geliştiriyor.

İki Silikon Vadisi devi, Google’ın 2000’li yıllarda Android işletim sistemini satın alıp yaygınlaştırmasından bu yana akıllı telefon pazarında rakip oldu.

Apple’ın kurucu ortağı Steve Jobs, Android’i Apple’ın iOS mobil yazılımını taklit eden “çalıntı bir ürün” olarak nitelendirdi ve ardından Google’a “termonükleer savaş” ilan ederek arama şirketinin o zamanki CEO’su Eric Schmidt’i 2009’da Apple yönetim kurulundan çıkardı.

Konuyla ilgili Financial Times’a konuşan eski bir Apple mühendisi, iPhone üreticisinin o zamandan beri Google’a karşı bir “kin” beslediğini söyledi.

Yönetici, Apple’ın ezeli rakibine karşı hâlâ “sessiz bir savaş” yürüttüğünü vurgularken, iPhone üreticisinin bunu, ürünlerini Google tarafından sunulan hizmetlerden daha fazla ayırmasına olanak tanıyan özellikler geliştirerek yaptığını belirtti.

Bu “savaşın” ilk cephesinin, 2012’de Apple’ın Haritalar’ı piyasaya sürmesiyle başladığı ve bu hamle ile rakibi Google’ın uygulamasını geride bırakmayı hedeflediği kaydedilirken, ikinci cephenin ise arama motoru üzerine olduğu belirtiliyor. Financial Times’a konuşan proje çalışanlarına göre, Apple, günde “milyarlarca aramayı” kolaylaştıran bir araç olan ve şirket içinde “Apple Search” olarak bilinen bir özellik üzerinde uzun süredir çalışıyor. ABD Adalet Bakanlığı verilerine göre Alphabet, Google’ın iOS’ta varsayılan arama motoru olması için Apple’a yılda 8 ila 12 milyar dolar ödüyor.

Google’a ‘antitröst’ davası

Apple’ın Google’a karşı savaşındaki üçüncü cephenin ise, dijital reklamcılık alanında olduğunu söyleyen uzmanlar, bunun çok daha yıkıcı olacağını çünkü Alphabet’in gelirlerinin yüzde 80’inden fazlasını bu alandan elde ettiğini belirtiyor.

Bu arada, ABD Adalet Bakanlığı, 8 eyaletin başsavcısı ile dijital reklamcılık sektöründeki hakimiyetinin rekabete zarar verdiği iddiasıyla Google’a dava açtı.

Şirketin çok sayıda dijital reklam teknolojisi ürününü tekeline aldığı belirtilen açıklamada, Google’ın sektördeki hakimiyetine yönelik her türlü tehdidi ortadan kaldırmak veya ciddi şekilde azaltmak için rekabete aykırı, dışlayıcı ve yasa dışı yöntemler kullandığı iddia edildi.

Açıklamada, Adalet Bakanlığı ve eyalet başsavcılarının dijital reklam pazarında rekabeti yeniden tesis etmeyi amaçladıkları kaydedildi.

Çok Okunanlar

Exit mobile version