Çinli elektrikli otomobil üreticisi BYD, ABD’li Tesla ve ABD’li, Avrupalı ve önde gelen Japon otomobil üreticileriyle yerel olarak ortak girişimler oluşturan Çin devlet şirketleri de dahil olmak üzere on altı otomobil üreticisi perşembe günü, anormal fiyatlandırma da dahil olmak üzere Çin pazarında aşırı rekabet yaratmaktan kaçınma konusunda anlaştılar.
Rakip otomobil üreticileri elektrikli araçlar da dahil olmak üzere yeni otomobil satışlarında yoğun bir fiyat rekabetine sürüklenirken, Çin hükümeti tarafından önerilen bir uzlaşmaya vardılar.
Perşembe günü Şangay’da düzenlenen uluslararası bir konferansta 16 şirket ‘otomobil endüstrisinde adil piyasa düzenini sürdürmek için kabul mektubu’ imzaladı. Anlaşmaya, Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı’nın otomobil politikasından sorumlu üst düzey bir yetkilisi tanıklık etti.
Mektup dört taahhütten oluşuyor: (1) anormal fiyatlar ile piyasadaki adil rekabet düzenini bozmamak; (2) abartılı reklamlarla tüketicileri yanıltmamak; (3) yüksek kaliteli ürün ve hizmetler sağlamak; ve (4) sosyal sorumluluklarını aktif olarak yerine getirmek.
16 şirket, ülkenin iç pazarındaki sıfır otomobil satışlarının çoğunluğunu oluşturan, Japon Toyota ve Alman Volkswagen ile ortak girişimleri olan SAIC Motor ve China FAW Group gibi devlete ait büyük şirketler; Volvo Car’ın sahibi özel bir otomobil üreticisi olan Zhejiang Geely Holding Group; yerel EV üreticileri BYD ve Li Auto; ve Tesla’yı da kapsıyor.