Diplomasi
Jeffrey Sachs: ABD ve Avrupa, Azerbaycan ile Ermenistan’ı kullanıyor
ABD’li ekonomist ve diplomat Jeffrey Sachs, Azerbaycan ve Ermenistan’ın ABD ile Avrupa tarafından kendi çıkarlarına aykırı şekilde kullanıldığını söyledi. Sachs, Güney Kafkasya’dan hiçbir ülkenin NATO’ya katılamayacağını, aksi takdirde bölgede “Ukrayna savaşı” çıkacağını ve Rusya’nın buna izin vermeyeceğini belirtti.
ABD’li ekonomist ve üst düzey diplomat Jeffrey Sachs, Azerbaycan ve Ermenistan hükümetlerinin ABD ile Avrupa tarafından kendi çıkarlarına hizmet etmeyen jeopolitik amaçlar için kullanıldığını ifade etti.
Akademisyen Pascal Lottaz’ın Neutrality Studies kanalındaki yayına katılarak geçen hafta Washington’da imzalanan “Trump Koridoru” anlaşmasını ele alan Sachs, Azerbaycan ve Ermenistan hükümetlerinin “oyun oynadığını” belirtti.
Sachs, “Azerbaycan ve Ermenistan hükümetleri oyun oynuyor ve ABD ile Avrupa tarafından, Azerbaycan ve Ermenistan’ın çıkarlarına uymayan jeopolitik amaçlar için kullanılıyor,” dedi.
Bu durumun CIA’in uzun süredir devam eden bir pratiği olduğunu belirten Sachs, “CIA’in Rusya’nın ve şimdi de İran’ın çevresine müdahale etmesi uzun süredir devam eden bir uygulamadır,” diye konuştu.
“Güney Kafkasya’da Ukrayna savaşı yaşanır”
Sachs, Güney Kafkasya’daki hiçbir ülkenin NATO’ya üye olamayacağı konusunda net bir uyarıda bulundu.
Bölgedeki tüm ülkelere seslenen Sachs, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Güney Kafkasya’daki tek bir ülke bile asla NATO’nun parçası olmayacak. Çünkü bu olmadan önce, Güney Kafkasya’da bir Ukrayna savaşı yaşanır. Rusya bunun olmasına asla izin vermeyecektir.”