Bizi Takip Edin

ASYA

Kara Cuma: Çinli Temu ve Shein teklif savaşında online pazarlama maliyetlerini artırdı

Yayınlanma

Pazarlama ve sektör uzmanları, Çinli Temu ve Shein’in yoğun online pazarlama harcamalarının diğer perakendeci ve markaların Kara Cuma’da alışveriş yapanlara ulaşmasını daha maliyetli hale getirdiğini ve her iki platformun da rakipler tarafından kullanılan arama anahtar kelimelerine yoğun bir şekilde teklif verdiğini söylüyor.

Perakendeciler, anahtar kelimelere teklif vererek, reklamını yaptıkları ürünlerin online arama sonuçlarında üst sıralarda görünmesi için rekabet ediyor. Bir anahtar kelimeye olan talep ne kadar fazlaysa, arama motoru bu sonuçlarda görünen bir reklama yapılan her tıklama için o kadar fazla ücret alıyor ve buna “tıklama başına maliyet” deniyor.

Örneğin, çevrimiçi pazarlama platformu Semrush tarafından Reuters için derlenen Google arama reklamları verilerine göre, Temu ABD’de “Walmart Black Friday fırsatları”, “Kohls Black Friday” ve “Bed Bath Beyond” gibi anahtar kelimelere teklif verdi.

Veriler ayrıca, Shein’in ABD’de “Walmart kıyafetleri”, “Zara kotları”, “Mango elbiseleri” ve “Nordstrom Rack ayakkabıları” gibi anahtar kelimelere teklif verdiğini gösteriyor. “Walmart kıyafetleri” için tıklama başına maliyet Ağustos 2022‘den Ağustos 2024’e kadar 16 kat arttı.

Veriler, “çevrimiçi ucuz kıyafetler” ve “alışveriş” gibi jenerik anahtar kelimelerin de çok daha maliyetli hale geldiğini gösterdi.

AlixPartners danışmanlık şirketinde e-ticaret uzmanı olan Erik Lautier, “Sektör acımasız, gerçekten zor,” dedi.

“Tanım gereği, tıklama başına maliyeti artırdığınızda, pazarlama yatırımınızın getirisi azalır. Bazı durumlarda bu, yatırımın kârsız hale gelmesi anlamına gelebilir ve bu durum, işlerini yürütmek için ücretli arama ağı reklamlarına bağımlı olan perakendeciler için son derece etkili olabilir.”

Lautier, ücretli arama reklamlarının bir perakendecinin online satışlarının %15 ila %30’unu ya da daha fazlasını oluşturabildiğini ve pazarlama bütçesinin yarısını oluşturduğunu belirtiyor.

Semrush marka pazarlama başkan yardımcısı Olga Andrienko, markaların diğer markaların anahtar kelimelerine teklif vermesinin alışılmadık bir durum olmadığını, ancak Shein ve Temu’nun ortalamadan çok daha geniş bir rakip anahtar kelime yelpazesine teklif vermeleriyle öne çıktığını söyledi.

“Arama pazarlaması dinamiklerinde temel bir değişim görüyoruz ve hızlı moda markaları artık geleneksel perakendecileri geride bırakıyor ve stratejileri çok daha agresif görünüyor” dedi.

Reuters’in sorularını yanıtlayan bir Temu sözcüsü, platformun adil rekabet ve sorumlu reklamcılık uygulamalarına bağlı olduğunu ve marka adlarının reklam hedeflemesini önlemek için bir “negatif anahtar kelime listesi” tuttuğunu söyledi.

“Nadir durumlarda, Google gibi reklam platformlarındaki otomatik anahtar kelime ekleme süreçleri nedeniyle marka isimleri yanlışlıkla kampanyalarımıza dahil edilebilir,” diyen sözcü, Temu’nun bu olayları ele almak için hızlı bir şekilde hareket ettiğini de sözlerine ekledi.

Shein yorum talebine hemen yanıt vermedi.

ASYA

Taliban Esad’ın düşüşünü kutladı

Yayınlanma

Afganistan Talibanı Beşar Esad yönetiminin düşüşünü kutladı.

Paktia, Paktika, Logar ve Laghman vilayetlerindeki yerel kaynaklar, bu vilayetlerdeki Taliban savaşçılarının Beşar Esad yönetiminin düşüşünü kutladığını ve “sevindiğini” söylüyor.

Harici’ye konuşan kaynaklar, Taliban’ın bu vilayetlerdeki şehirlerin çevresinde sokaklara döküldüğünü ve ayrıca HTŞ’nin Suriye’deki “zaferini” kutlamak için bazı bölgelerde havaya ateş açıp yüksek sesle şarkılar çaldığını söyledi.

Ayrıca Laghman’daki kaynaklar Taliban’ın halka ve okul öğrencilerine tatlı dağıttığını kaydetti. Taliban, HTŞ isyancılarını “kardeşleri” olarak adlandırdı ve eski Suriye hükümeti, İsrail ve ABD aleyhine sloganlar attı. Khost, Nangarhar, Panjshir, Herat ve Ghor vilayetlerindeki Taliban üyeleri ve askerleri de Esad’ın düşüşünü tatlı dağıtarak kutladı.

Taliban Başbakanlık Ofisi de yaptığı açıklamada, siyasi komisyonun Suriye ve Orta Doğu’daki son gelişmeleri görüşmek üzere bir toplantı düzenlediğini belirtti.

Okumaya Devam Et

ASYA

Çin lideri Xi, sınır bölgelerinde Mandarin dilinin daha yaygın kullanılması çağrısında bulundu

Yayınlanma

Devlet medyasına göre Başkan Xi Jinping, Çin’in sınır bölgelerinde ulusal güvenlik ve sosyal istikrarın korunması ve bu bölgelerde Mandarin dilinin daha yaygın olarak konuşulması çağrısında bulundu.

Devlet haber ajansı Xinhua’nın salı günü bildirdiğine göre, pazartesi günü politbüro çalışma oturumunda konuşan Xi, güvenlik ve istikrarın korunmasının sınır yönetimi için “temel gereklilik” olduğunu söyledi.

Çin lideri, sosyal yönetişim, altyapı ve “ülkeyi savunmak ve sınırı korumak için genel yeteneği” geliştirmek için çaba sarf edilmesi gerektiğini söyledi.

İktidar partisinin en üst düzey politika belirleme organı üyelerine, sınır bölgelerindeki tüm etnik gruplara “Çin ulusunu, Çin kültürünü ve Komünist Parti’yi tanımalarını sürekli olarak geliştirmeleri” için rehberlik etmenin gerekli olduğunu söyledi.

Ayrıca ortak Çin dili olan Mandarin’in ve ulusal olarak birleştirilmiş ders kitaplarının kullanımının teşvik edilmesi gerektiğini söyledi.

“Etnik birlik ve ilerleme çabalarını derinleştirmeye devam etmeli, entegre bir sosyal yapı ve toplum ortamını aktif bir şekilde inşa etmeli ve nar taneleri gibi birbirine sıkıca tutunan tüm etnik grupların birliğini teşvik etmeliyiz” dedi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Çin’in ABD’ye sevkiyatları %8 arttı

Yayınlanma

Çin’in ABD’ye ihracatı kasım ayında yıllık bazda %8 artarak yılın ilk 10 ayında kaydedilen %3,3’lük oranın oldukça üzerine çıkarken, şirketler ABD Başkanı seçilen Donald Trump’ın gümrük vergisi tehditleri ışığında siparişleri muhtemelen önden yükledi.

Ülkenin gümrük ofisi tarafından salı günü açıklanan verilere göre, toplam denizaşırı sevkiyatlar dolar bazında yıllık %6,7 artarak üst üste sekizinci ay genişledi. ABD’ye yapılan sevkiyatlardaki artışa rağmen, genel büyüme oranı ekim ayındaki %12,7’lik artıştan ve Reuters’in ekonomistlerle yaptığı ankette tahmin edilen %8,5’lik artıştan daha düşük oldu.

Bu arada, dolar cinsinden ithalat kasım ayında yıllık bazda %3,9 düşerek bir önceki ayki %2,3’lük düşüşten daha da kötüleşti ve Reuters anketindeki %0,3’lük kazanç tahminini kaçırdı. Bu düşüş şubat ayından bu yana görülen en büyük düşüş oldu ve iç talebi artırmanın zorluğunun altını çizdi.

Çin’in ticaret fazlası ekim ayındaki 95,72 milyar dolardan 97,44 milyar dolara yükseldi.

Başkanlık kampanyası sırasında Çin’den yapılan tüm ithalata %60’a varan oranlarda gümrük vergisi uygulama sözü veren Trump, ocak ayında göreve geldiği ilk gün, Pekin ABD’ye yasadışı uyuşturucu akışını durdurana kadar bu ülkeden gelen mallara %10 ek gümrük vergisi uygulayacağını açıkladı.

Bu durum bazı Amerikan şirketlerinin olası şoku yumuşatmak için Çin mallarını stoklamaya yönelmesine yol açtı.

Pekin’in aralık ayından itibaren bakır, alüminyum ve lityum-iyon piller de dahil olmak üzere 268 ürün için ihracat vergisi indirimlerini düşürmesi ve iptal etmesi de bu ürünlerin sevkiyatını artırmış olabilir. Örneğin alüminyum ürünleri ihracatı geçen ay %40 arttı.

Kasım ayındaki düşük büyüme oranına rağmen, Birleşik Krallık araştırma şirketi Capital Economics, ihracat pazar payındaki kazanımlar ve zayıf yuan sayesinde Çin’in ihracat patlamasının devam etmesini bekliyor. Firmanın Çin ekonomisti Zichun Huang bir notunda, “ABD gümrük vergileri ihracat hacmini %3 civarında azaltabilecek olsa da, gelecek yılın ortasına kadar hissedilmeyebilir,” dedi. “Kısa vadede, ABD’li firmalar gümrük tarifeleri beklentisiyle siparişlerini artırdıkça ihracatı teşvik bile edebilirler” diye ekledi.

Pazartesi günü açıklanan resmi verilere göre, dünyanın 2 numaralı ekonomisi, tüketici enflasyonunun kasım ayında son beş ayın en düşük seviyesine inmesiyle birlikte sürekli deflasyonist baskı altında kaldı.

Merkezi hükümet, emlak piyasasını istikrara kavuşturmak ve bu yılki “%5 civarında” büyüme hedefine ulaşmak için eylül ayından bu yana, yerel yönetimlerin borç sorunlarını çözmek için 10 trilyon yuanlık bir program da dahil olmak üzere bir dizi destek önlemi aldı, ancak bunların etkileri henüz yansımadı.

Pazartesi günü, Çin’in en üst düzey karar alma organı olan Politbüro, önümüzdeki yıl “daha proaktif bir maliye politikası ve ılımlı bir şekilde destekleyici para politikası” çağrısında bulundu. Ayrıca emlak ve hisse senedi piyasalarını istikrara kavuştururken “tüketimi güçlü bir şekilde artırma” ihtiyacının da altını çizdi.

Toplantı, tarihi resmi olarak açıklanmamış olsa da çarşamba günü toplanması beklenen yıllık Merkezi Ekonomik Çalışma Konferansı öncesinde yapıldı. Piyasalar tarafından merakla beklenen iki günlük toplantının, ülkenin 2025 büyüme hedeflerini ve teşvik planlarını şekillendirmesi bekleniyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English