AMERİKA

Reklamverenler X’ten ayrılmakla tehdit ediyor

Yayınlanma

Financial Times’ın (FT) haberine göre rekor sayıda reklamveren, Elon Musk’ın sosyal medya grubunun mali durumunu düzeltme umutlarına yeni bir darbe vurarak, “aşırılıkçı” içerikle ilişkilendirilme endişesi nedeniyle önümüzdeki yıl X’ten geri çekilmeyi planlıyor.

Analiz grubu Kantar tarafından sektör yöneticileriyle yapılan küresel bir ankete göre, pazarlamacıların net yüzde 26’sı 2025 yılında X’teki reklam harcamalarını azaltmayı planlıyor ki bu, herhangi bir büyük küresel reklam platformundan kaydedilen en büyük geri çekilme. 

Büyük markalar, Musk’ın 2022’de 44 milyar dolarlık satın alımından bu yana, girişimcinin “ifade özgürlüğü” ilkesi doğrultusunda içerik denetimini gevşetme kararını gerekçe göstererek, daha önce Twitter olarak bilinen X’ten çekiliyor. Bu da gelirlerin düşmesine ve şirketin değerinin azalmasına neden oluyor.

Kantar anketi, reklamverenlerin platforma olan güveninin geçtiğimiz yıl düştüğünü, pazarlamacıların yalnızca yüzde 4’ünün X’teki reklamların “marka açısından güvenli” olduğunu söylerken, bu oranın Google için yüzde 39 olduğunu ve şirketlerin tartışmalı materyallerin yanında görünmesine ilişkin yaygın endişeleri yansıttığını söyledi.

Bir X sözcüsü, marka güvenliği oranının “DoubleVerify ve Integral Ad Science tarafından doğrulandığı üzere ortalama yüzde 99 olduğunu ve bunun da reklamverenlerin çoğunun X’e yatırımlarını artırdığı gerçeğini yansıttığını” söyledi.

Kantar verilerinin aynı zamanda tüketicilerin X’e yönelik reklam tercihlerinin 2022’den bu yana önemli ölçüde arttığını gösterdiğine dikkat çeken sözcü, “Reklamverenler X’in artık her zamankinden daha güçlü marka güvenliği, performans ve analiz özellikleri sunduğunu ve tüm zamanların en yüksek kullanım düzeylerini gördüğünü biliyor,” diye ekledi.

Kantar araştırması, 27 pazarda 18.000 tüketici ve dünya çapında 1.000 üst düzey pazarlamacıyla yapılan görüşmelere dayanıyor.

Musk’ın reklam endüstrisi ile sık sık düşmanca bir ilişkisi olageldi. Disney, IBM ve Apple geçen yıl platformu terk eden markalar arasındaydı ve Musk’ın bir röportajda boykot eden reklamverenlere “s*ktirip gitmelerini” söylemesine neden oldu.

2023 yılında, pazarlamacıların net yüzde 14’ü aynı yıl X’teki reklam harcamalarını azaltacaklarını söylerken, 2022’de net yüzde 6’sı bir sonraki yıl yatırımlarını artıracaklarını söylemişti.

Kantar ayrıca Musk’ın liderliğinde X’teki reklamlara duyulan güvenin azaldığını da tespit etti.

TikTok pazarlamacılar tarafından en yenilikçi reklam platformu olarak görülürken, YouTube 2024 yılında pazarlamacılar için en güvenilir ve tercih edilen reklam platformu oldu.

Çok Okunanlar

Exit mobile version