ASYA

Volkswagen Çin pazarında zorlanıyor

Yayınlanma

Financial Times’ta (FT) yer alan habere göre Volkswagen, dünyanın en büyük otomobil pazarı Çin’deki konumunu korumak için geçen yıl 5 milyar avro harcamasına rağmen, Tesla ve BYD gibi önemli rakiplerinden pazar payı çalamadı.

Audi ve Porsche gibi markaların da sahibi olan şirket, salı günü yaptığı açıklamada, Çin’deki satışlarının geçen yıl yüzde 1,6 arttığını söyledi. Çin Binek Otomobil Birliği tarafından bildirildiğine göre ise genel büyüme yüzde 5,6.

Kritik elektrikli araç segmentinde ise VW, Çin’in elektrikli araç pazarındaki genel yüzde 36 büyümeye kıyasla yüzde 23 büyüme kaydetti.

VW’nin Çin’den sorumlu yönetim kurulu üyesi Ralf Brandstätter, şirketin ‘zorlu bir pazara rağmen sağlam bir pozisyonu’ koruduğunu söyledi ve ‘durumun önümüzdeki iki yıl boyunca zorlu kalmasını’ beklediğini de sözlerine ekledi.

Bir süre önce General Motors, ABD’nin 2009’dan bu yana ilk kez Çin’den sonra şirketin en büyük pazarı haline geldiğini bildirmesinden bir gün sonra geldiğini açıklamıştı. GM’in Çin’deki satışları geçen yıl yüzde 8,7 düşüşle 2,1 milyona gerilerken, ABD satışları yüzde 14 artarak 2,6 milyona yükseldi.

Şanghay danışmanlık şirketi Automobility’ye göre, Çin’deki yabancı markaların pazar payı, Çinli tüketicilerin daha fazla yerel olarak üretilen EV’leri satın almaya başladığı 2020’deki yüzde 64’ten Aralık 2023’te yaklaşık yüzde 44’e düştü.

2020’den bu yana Çin’deki satışlarını üçe katlayan Tesla’nın haricinde, Shenzhen merkezli BYD, Çin’in hızlı EV pazarının en büyük kazananı. Hissedarları arasında Warren Buffett’ın Berkshire Hathaway’i de bulunan şirket, Tesla’nın 484.000 aracına kıyasla dördüncü çeyrekte 526.000 adet rekor sayıda EV sattı ve dünyanın en büyük batarya ile çalışan otomobil üreticisi oldu.

Çok Okunanlar

Exit mobile version