AVRUPA

AB, içten yanmalı motorların yasaklanması konusunda Almanya ile anlaşmaya vardı

Yayınlanma

Brüksel, AB’nin 2035’ten itibaren içten yanmalı motorların satışını yasaklayacak olan yeni yasasından belirli yakıt türleriyle çalışan otomobilleri muaf tutmayı kabul etti.

AB İklim Komiseri Frans Timmermans, cumartesi Twitter hesabından yaptığı paylaşımda AB Komisyonu’nun yasayı kurtarmak için üç haftadan fazla süren müzakerelerin ardından Berlin ile ‘gelecekte otomobillerde e-yakıtların kullanımı’ konusunda ‘anlaşmaya vardığını’ belirtti.

E-metan veya e-kerosen gibi e-yakıtlar, genellikle karbon nötr olarak kabul edilse de teknoloji henüz ilk aşamalarında.

Öte yandan Almanya Ulaştırma Bakanı Volker Wissing, karara ilişkin yaptığı açıklamada “Bu sayede karbon-nötr yakıtlarla çalışan içten yanmalı motorlara sahip araçların 2035 yılından sonra yeni tescil edilebilmesinin önü açılıyor” ifadelerini kullandı.

Wissing, bu ayın başlarında Berlin’in içten yanmalı motorların üye ülkeler arasında aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasını engelleyeceğini açıklamıştı.

Bakan, ayrıca Almanya’nın otomobil endüstrisini korumak için e-yakıtlara muafiyet tanınmasını istediğini söylemişti.

Aralarında otomotiv tedarikçileri birliği Clepa’nın da bulunduğu bazı araştırmalara göre, elektrikli motorlar içten yanmalı motorlara göre daha az parça gerektirdiğinden, elektrikli otomobillere geçiş önümüzdeki on yıllarda yüz binlerce kişinin işine mal olabilir.

Cumartesi günü Wissing, yeni yasadaki istisnanın uygulanması için yol haritası üzerinde anlaşmaya varıldığını söyleyerek yasaya sadece e-yakıt kullanan araçları kapsayacak ayrı bir kategori ekleneceğini kaydetti.

Bakan, “Bunun 2024 sonbaharına kadar tamamlanmasını istiyoruz” diye ekledi.

AB Komisyonu’ndan bir yetkili, ilgili kararın AB enerji bakanları tarafından salı günü onaylanarak resmi bir açıklama ile duyurulacağı bilgisini paylaştı.

Çevre örgütleri ve aralarında Fransa’da bulunduğu AB üyeleri, Almanya’nın Almanya’nın e-yakıtlara yeni yasadan muafiyet tanımasını ağır bir dille eleştirmişti. Volvo ve Ford gibi otomobil üreticileri de, sektörün elektrikli araçlara büyük yatırım yaptığını söyleyerek bu fikre karşı çıkmıştı.

Yeşil lobi grubu Transport & Environment’ın direktörü Julia Poliscanova, Financial Times (FT) gazetesine verdiği demeçte “E-yakıtlar, Avrupa’daki otomobil üreticilerinin karşı karşıya olduğu elektrik dönüşümünden pahalı ve büyük ölçüde verimsiz bir sapma. Avrupa’nın ilerlemesi ve ABD ve Çin ile yarış halinde olan otomotiv endüstrisine netlik sağlaması gerekiyor” diye konuştu.

Poliscanova, “Avrupa’nın iklim konusundaki güvenilirliği için 2035 sıfır emisyonlu otomobil anlaşmasının daha fazla gecikmeden yasalaşması gerekiyor” yorumunu yaptı.

Çok Okunanlar

Exit mobile version