Mercedes-Benz ve Porsche, Alman otomobil üreticilerinin Çin talebindeki düşüş nedeniyle üç aylık kârlarında keskin düşüşler bildirmesinin ardından maliyet kesintilerini güçlendirme sözü verdi.
Mercedes-Benz’in hisseleri, cuma günü otomobil bölümündeki faaliyet marjlarının üçüncü çeyrekte yüzde 4,7’ye düştüğü haberi üzerine yüzde 3’ten fazla değer kaybetti; bu oran bir önceki yıl yüzde 12,4 idi.
Gelirlerin yüzde 6,7 azalarak 34,5 milyar avroya gerilemesi nedeniyle net kârlar bir önceki yıla göre yarıdan fazla azalarak 1,7 milyar avroya düştü. Çin’deki satışlar yüzde 17 düşerken, Almanya’daki satışlar yüzde 25 azaldı.
Mercedes-Benz son üç ayda yıllık kâr marjı beklentisini iki kez düşürürken, diğer büyük Avrupalı rakiplerinin çoğu da zorlanıyor.
Porsche’nin faaliyet kârı da Temmuz-Eylül çeyreğinde yüzde 41 düşerek 974 milyon avroya gerilerken, Alman spor otomobil üreticisi Çin’deki “talepte yapısal bir değişim” konusunda uyarıda bulundu.
Volkswagen Almanya’daki en az 3 fabrikasını kapatmayı planlıyor
Temmuz ayında düşürülen tüm yıl beklentisi korunurken, gelir 9,7 milyar avrodan 9,1 milyar avroya düştü. Finans müdürü Lutz Meschke cuma günü yaptığı açıklamada, “Ürün yelpazemizi ve ekosistemimizi, ayrıca bütçelerimizi ve maliyet pozisyonumuzu gözden geçiriyoruz,” dedi.
Bu haftanın başlarında Volvo Cars yıllık satış büyümesi tahminini yarıya indirdi ve Volkswagen eylül ayında yıllık beklentilerini üç ay içinde ikinci kez düşürdü. Renault, Avrupa’da tüm yıl mali hedeflerini koruyan tek otomobil üreticisi olmaya devam ediyor.
Mercedes-Benz, elektrikli araçlara yönelik küresel talebin yavaşlaması nedeniyle tüketicilere teşvikler sunmak zorunda kalmasının ve lüks mallara yönelik harcamaların ekonomik yavaşlamadan etkilendiği Çin’de zor durumdaki bayilere mali destek sağlamasının ardından marjlarda düşüş yaşadı.
Alman otomobil üreticileri Çin’in gelişen otomotiv pazarının en büyük yararlanıcıları arasındaydı. Mercedes-Benz geçtiğimiz yıl otomobillerinin yaklaşık üçte birini en büyük pazarı olan Çin’de sattı.
Mali işler müdürü Harald Wilhelm cuma günü yatırımcılara yaptığı açıklamada şirketin performansını iyileştirmek ve piyasa koşullarında kısa vadede bir iyileşme olmaması halinde hazırlıklı olmak için “tüm kaldıraçlar üzerinde çalıştığını” söyledi.
Wilhelm, “Kesinlikle maliyet tarafına ve her bir unsura ve taşın altına bakacağız ve bu daha sıkı pazar ortamı göz önüne alındığında … bunu tersine çevireceğiz,” dedi.
Wilhelm, Avrupa’da bataryalı elektrikli araç talebinin, sektörün beklediğinden çok daha düşük seviyelerde seyrettiğini de kabul etti.
Mercedes-Benz, son çeyrekte saf elektrikli araç satışlarında bir önceki yıla göre yüzde 31’lik bir düşüş bildirirken, plug-in hibritlere olan talep yüzde 10 arttı.