Bizi Takip Edin

Asya

Xiaomi’nin elektrikli araç pazarındaki atılımı: İnsan-araba-ev akıllı ekosistemi

Yayınlanma

Dünyanın en büyük akıllı telefon üreticilerinden biri olan Xiaomi, ABD’li Tesla ve Alman Porsche tarafından sunulan elektrikli araçların (EV) yarısından daha düşük fiyatlı, ancak bu prestijli markalardan daha iyi performans sunan bir model çıkararak elektrikli araç pazarına girdi.

Bir “rüya otomobil” hayal eden Xiaomi CEO’su Lei Jun, 28 Mart’ta Pekin’de düzenlenen bir etkinlikte şirketinin ilk elektrikli aracı SU7 hakkında övgüyle konuştu.

SU7 ailesinin en üst modeli olan Max, 800 kilometre menzile ve saatte 265 kilometre azami hıza sahip, yani rakipleri Porsche Taycan ve Tesla Model S’ten daha uzağa, daha hızlı gidebiliyor. 100 kilometre hıza 2,78 saniyede ulaşarak Alman ve Amerikan otomobillerinden daha hızlı ivmeleniyor.

ABD’li Apple, Apple Car projesini iptal ederken, Xiaomi cesaretle ortaya çıktı.

SU7 Max ayrıca Tesla için 698,900 yuan ve Porsche için 1,518,000 yuan ile karşılaştırıldığında 299,900 yuan (41,500 $) gibi cazip bir fiyat etiketi taşıyor.

Xiaomi, kuruluşundan sadece beş yıl sonra Apple’ın iPhone’u ile karşılaştırılabilir özelliklere sahip telefonları yarı fiyatından daha ucuza satarak lider bir akıllı telefon üreticisi haline geldi.

Ardından, Mart 2021’de Xiaomi, araştırma ve geliştirme için 10 yıl boyunca 10 milyar dolar harcama sözü vererek elektrikli araç işine girdiğini duyurdu. Üretim konusunda Beijing Automobile Works Group ile ortaklık kuran Xiaomi, sadece üç yıl içinde, birçok yönden daha deneyimli rakiplerini geride bırakan yeni bir elektrikli araç piyasaya sürdü. Lei, Xiaomi’nin “15 ila 20 yıl içinde dünyanın ilk beş otomobil markasından biri” haline geleceğini söylüyor.

Xiaomi, Tesla ve diğer gelişmekte olan elektrikli araç üreticilerinin izlediği stratejiyi benimseyerek elektrikli araç pazarına yüksek performanslı bir modelle girdi: üstün performansa meraklı sürücüleri kazanmak, ardından daha ucuz otomobillerden oluşan kitlesel pazara geçmek. Xiaomi, Speed Ultra 7’nin kısaltması olan SU7 için piyasaya sürüldükten sadece 27 dakika sonra 50.000’den fazla ön sipariş aldığını söylüyor.

Lei, Xiaomi’nin “tüm elektrikli araç kategorilerinde” ürünler sunacağını ve yeni araçlar geliştirdiğini belirtti ve şirketin boru hattında daha fazla model olduğunu söyledi.

SU7’nin, Xiaomi’nin Tesla ve Çinli BYD Auto’nun öncülük ettiği bazı teknolojilerden yararlanırken, bazıları rakiplerinden daha gelişmiş olan kendi teknolojileriyle yüksek performanslı bir elektrikli araç geliştirmeye çalıştığı söyleniyor.

Çinli şirket ayrıca, elektrikli araçlarını akıllı telefonlarına ve ev aletlerine bağlayarak teknolojik ekosistemini modern yaşamın her köşesine taşıyacak bir “Xiaomi küresi” inşa etmeyi planlıyor.

Akıllı telefonlarda, ev aletlerinde ve cihazlarda kullanılan HyperOS işletim sistemini SU7’ye dahil ederek Xiaomi, teknoloji ekosisteminden para kazanmaya çalışıyor olabilir: Fukao’ya göre, aracı diğer cihazlara bağlayarak hizmetler sunacak.

Itochu Araştırma Enstitüsü’nde kıdemli bir araştırma görevlisi olan Sanshiro Fukao, müşterilerinin günlük faaliyetlerinin çoğunun, SU7 de dahil olmak üzere 200’den fazla cihaz aracılığıyla bir şekilde bu ekosisteme bağlı olacağını söyledi. Elektrikli araç, Xiaomi alanını genişletmenin merkezinde yer alıyor. “Xiaomi, Apple’ın sunmak isteyebileceği hizmetleri başlatıyor” dedi.

Xiaomi, en iyi küresel akıllı telefon üreticisi olarak zaten geniş bir müşteri tabanına sahip olmasıyla diğer yeni EV üreticilerinden ayrılıyor. ABD’li araştırma uzmanı IDC’ye göre, Xiaomi geçen yıl dünya çapında 145 milyon akıllı telefon sevk ederek Apple ve Güney Koreli Samsung Electronics’in ardından 3 numaralı üretici oldu.

Aralık ayında sona eren mali yılda Xiaomi 270,9 milyar yuan (37 milyar $) satış gerçekleştirdi. Bu rakam, 31 Mart’a kadar olan yılda 4,6 trilyon yen (30 milyar $) satış yapan Suzuki Motor’dan çok daha büyük bir şirket olduğunu gösteriyor.

Analistler Xiaomi’nin hızlı büyümesini Mi Fan Club’a bağlıyor. Lei’nin “Sadece Hayranlar İçin” felsefesi şirkete sosyal medyada büyük bir takipçi kitlesi kazandırdı. Şirket, birçoğunun bir Xiaomi EV’nin direksiyonuna geçmek isteyeceğini umduğu bu hayranlara yönelik etkinliklere ev sahipliği yapıyor.

Pekin’deki SU7 lansman etkinliğinde Lei, Xiaomi’nin Apple’ın CarPlay, iPad ve diğer Apple ürünlerini destekleyeceğini söyleyerek Çinli şirketin ABD’li teknoloji şirketinin şemasındaki yerini anladığını vurguladı. Başka bir deyişle Xiaomi, elektrikli araçlarıyla Apple ürünlerinin kullanıcılarını da cezbetmeyi planlıyor.

Tesla elektrikli araçları ve yenilenebilir enerjiyi birleştirmeye çalışırken, Xiaomi insanların hayatları tarafından üretilen verileri entegre etmeye çalışıyor. Lei, Xiaomi’nin “insan-araba-ev akıllı ekosistemini” tamamlayacağını söyledi.

Asya

Hindistan, Keşmir bölgesindeki turistik yerleri kapattı

Yayınlanma

Reuters‘ın haberine göre, Hindistan’ın isyanların yaşandığı çoğunluğu Müslüman Keşmir bölgesindeki turistik yerlerin yarısından fazlası, geçen hafta tatilcilere düzenlenen terör saldırısının ardından güvenliği artırmak amacıyla salı gününden itibaren halka kapatıldı.

Yetkililer ve saldırıdan kurtulanlar, saldırganların erkekleri ayırarak isimlerini sorduktan sonra Pahalgam bölgesinde yakın mesafeden ateş açarak 26 kişiyi öldürdüğünü söyledi.

Hindistan, saldırganlardan ikisinin Pakistanlı olduğunu tespit ettiğini açıkladı. Pakistan ise saldırıda herhangi bir rolü olduğunu reddetti ve tarafsız bir soruşturma çağrısında bulundu.

Hindu çoğunluklu Hindistan, Müslüman Pakistan’ı, her iki ülkenin de bir kısmını kontrol ettiği Himalaya bölgesindeki Keşmir’de İslamcı aşırıcı militanlığı finanse etmek ve teşvik etmekle suçluyor. İslamabad ise Keşmir’in kendi kaderini tayin talebine sadece manevi ve diplomatik destek verdiğini söylüyor.

Nükleer silaha sahip komşu ülkeler arasındaki gerginlik, saldırının ardından Hindistan’da Pakistan’a karşı harekete geçilmesi çağrılarıyla birlikte arttı.

Delhi ve İslamabad, Keşmir saldırısının ardından birbirlerine karşı bir dizi önlem aldı. Hindistan, önemli bir nehir paylaşımı anlaşması olan İndus Nehri Anlaşması’nı askıya aldı. Pakistan, hava sahasını Hint havayollarına kapattı.

Reuters’ın incelediği bir hükümet belgesine göre, Hindistan’ın Cammu ve Keşmir bölgesindeki hükümet, Keşmir’deki 87 turistik yerden 48’ini kapatma ve geri kalanlarda güvenliği artırma kararı aldı.

Herhangi bir süre belirtilmedi. Hükümet yetkilileri yorum taleplerine hemen yanıt vermedi.

Yüksek zirveleri, pitoresk vadileri ve görkemli Babür dönemi bahçeleriyle Himalayalar’da yer alan Keşmir, son yıllarda şiddet olaylarının azalmasıyla Hindistan’ın turizm merkezi haline gelmişti.

Ancak Pahalgam saldırısı, yoğun yaz sezonunun başında panik içindeki turistlerin erken ayrılmak istemelerine neden oldu.

Hindistan ve Pakistan’ın Keşmir bölgelerini ayıran 740 km (460 mil) uzunluğundaki fiili sınır boyunca da çatışmalar arttı.

Salı günü, Hindistan ordusu, beş gün üst üste, gece yarısı civarında Pakistan ordusunun çeşitli mevzilerinden “sebepsiz” küçük silahlı ateş açılmasına karşılık verdiğini açıkladı.

Daha fazla ayrıntı vermedi ve herhangi bir zayiat olmadığını bildirdi. Pakistan ordusu yorum talebine yanıt vermedi.

Pakistan Savunma Bakanı Khawaja Muhammad Asif pazartesi günü Reuters’e yaptığı açıklamada, Hindistan’ın askeri bir saldırısının yakın olduğunu ve buna hazırlık olarak kuvvetlerini takviye ettiğini söyledi. Başta Çin, Türkiye ve İran olmak üzere çeşitli ülkelerden her iki tarafa da sükûnet ve gerilimi azaltma çağrısı geldi.

Pahalgam terör saldırısı, Hindistan ve Pakistan yine kavgalı…

Okumaya Devam Et

Asya

Hindistan, Rus MiG-29K’ların yerine Fransız Rafale savaş uçakları alacak

Yayınlanma

Hindistan, donanması için Fransa’dan 26 adet Rafale savaş uçağı satın almak üzere yaklaşık 7,4 milyar dolarlık bir anlaşma imzaladı. Bu uçaklar, özellikle Vikrant uçak gemisindeki Rus yapımı MiG-29K’ların yerini alacak. Anlaşma, teknoloji transferi ve yerli üretim unsurlarını da içeriyor.

Hindistan hükümeti, ülke donanmasının ihtiyaçları için Fransa’dan 26 adet Rafale-M ve Rafale-D savaş uçağı ile gerekli simülatör ve eğitim programlarını satın almak üzere Fransız yetkililerle bir anlaşma yaptı.

The Hindu gazetesinin aktardığına göre, anlaşmanın bedeli 640 milyar rupi (yaklaşık 7,4 milyar dolar) olarak belirlendi.

Hindistan Savunma Bakanlığı, 26 uçaktan 22’sinin tek kişilik güverte tipi Rafale-M savaş uçağı, dördünün ise çift kişilik Rafale-D eğitim uçağı olduğunu belirtti.

Teslimatların 2030 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.

Anlaşmanın imza törenine Hindistan tarafından savunma bakanı Rajnath Singh, Fransa tarafından ise mevkidaşı Sébastien Lecornu katıldı.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, “İmzalanan anlaşma, önemli bir teknoloji transferi, gövde ve destekleyici altyapının yerli üretimi unsurlarını içermektedir,” denildi.

Bakanlık ayrıca, Rafale-M savaş uçağının halihazırda hava kuvvetleri tarafından kullanılan Rafale uçaklarıyla benzerlik gösterdiğini belirtti.

Bakanlık, deniz varyantının satın alınmasının hem donanma hem de hava kuvvetleri için operasyonel yetenekleri önemli ölçüde artıracağını, ayrıca eğitim ve lojistiği optimize edeceğini vurguladı.

Hindistan ve Fransız yetkililer, savaş uçaklarının tedarikine ilişkin anlaşmayı ilk olarak Temmuz 2023’te görüşmeye başlamıştı.

Rafale-M uçakları, Hindistan’ın Vikrant uçak gemisinin hava kanadını oluşturmak üzere tasarlandı.

The Hindu, şu anda Hindistan uçak gemisinde Rus yapımı MiG-29K savaş uçaklarının konuşlu olduğunu ve toplam sayılarının 45 olduğunu hatırlattı.

Gazete, Hindistan’ın bu uçakların “hizmet dışı kalma sürelerinin yaklaşması” nedeniyle yerlerine yenilerini aramaya başladığını yazdı.

Stockholm Uluslararası Barış Araştırmaları Enstitüsü’nün verilerine göre, son yirmi yılda Rusya, Hindistan’ın 60 milyar doları aşan silah alımlarının yüzde 65’ini karşıladı.

Geçen yılın ocak ayında Reuters haber ajansı, Hindistan’ın Moskova’nın ortak üretim potansiyeli içeren tekliflerine rağmen Rusya’dan silah tedarikçisi olarak uzaklaşmaya çalıştığını bildirmişti.

Rusya Dışişleri Bakan Yardımcısı Dmitriy Rudenko, haberi yorumlarken, Moskova’nın böyle bir bilgisi olmadığını belirtmişti.

O dönemde, Hindistan’ın Rusya ile savunma işbirliğine hala ilgi duyduğuna dair güvence vermişti.

Rusya, Hindistan hava kuvvetlerinin 114 savaş uçağı tedariki için açtığı ve son yılların en büyük askeri alım ihalelerinden biri olarak kabul edilen ihaleye katılan ana adaylardan biri.

Moskova, bu ihaleye MiG-35 savaş uçağı ile katılmayı planlıyor.

2016 yılında Yeni Delhi ve Paris, Hindistan’a 36 adet Rafale savaş uçağı tedariki için 7,87 milyar avroluk bir sözleşme imzalamıştı.

SIPRI, askeri harcamalarda lider olan ülkeleri açıkladı

Okumaya Devam Et

Asya

Japonya ve Vietnam serbest ticareti destekleme sözü verdi

Yayınlanma

Japonya ve Vietnam, ikili ticareti artırmak ve “malların serbest dolaşımına ilişkin küresel kuralları korumak” konusunda anlaşmaya vardı. Japonya Başbakanı Shigeru Ishiba, her iki ülke Washington ile gümrük vergilerini önlemek için görüşmeler yürütürken, Vietnam’ın başkenti Hanoi’de Vietnamlı liderlerle bir araya geldi.

Ishiba’nın Vietnam’a yaptığı ilk ziyaret, ABD’nin ağır gümrük vergileri tehdidinin yol açtığı küresel belirsizliğin tırmandığı bir dönemde geldi. Ishiba salı günü de Filipinler’e gidecek.

Japon Başbakan, pazartesi günü Vietnam Başbakanı Chinh ile yaptığı görüşmenin ardından gazetecilere verdiği demeçte, “Dünya ekonomisi giderek belirsizleşiyor ve bunun Güneydoğu Asya bölgesine etkisi de belirginleşiyor” dedi.

Son haftalarda Vietnam, Çin Devlet Başkanı Xi Jinping ve Güney Kore’nin üst düzey bakanlarını ağırlarken, Tokyo ise Çin ve Güney Kore ile üçlü bir toplantı düzenledi.

Nisan ayı başında Beyaz Saray, Vietnam’a %46, Japonya’ya ise %24 oranında “ikili gümrük vergisi” uyguladı. İkili görüşmelerin devam etmesi nedeniyle bu vergiler temmuz ayına kadar askıya alındı, ancak her iki ülke için de önemli bir pazar olan ABD’ye yapılan tüm ithalatlara %10 oranında vergi uygulanıyor.

Ishiba, Chinh ile ortak basın toplantısında, “Hukukun üstünlüğüne dayalı özgür ve açık bir uluslararası düzeni korumak için işbirliği yapacağız” dedi.

Vietnam’ın Japonya’nın vazgeçilmez bir ortağı olduğunu vurgulayan Ishiba, Japonya’nın Vietnam’ın bağımsız ve kendi kendine yeten bir ekonomi inşa etmesine, sanayileşme ve modernleşme ile diğer stratejik hedef ve planlarını gerçekleştirmesine ve Vietnam-Japonya Kapsamlı Stratejik Ortaklığını yeni bir düzeye taşımasına, Liberal Demokrat Parti ile Vietnam Komünist Partisi arasındaki parti işbirliğinin geliştirilmesi de dahil olmak üzere, destek vermeye devam edeceğini söyledi.

Vietnam, Honda, Canon ve Panasonic gibi büyük Japon üreticiler için önemli bir montaj merkezidir. Vietnam Maliye Bakanlığı’na göre, Japon firmaları bu Güneydoğu Asya ülkesine toplam 78 milyar dolar yatırım yaptı. Japon bankaları da Vietnam’ın önde gelen kredi kuruluşlarında stratejik hisselere sahiptir.

Dört anlaşma imzalandı

Chinh, iki liderin enerji geçişi ürünlerinde ticaretin artırılması ve yarı iletkenler konusunda araştırma ve geliştirme dahil olmak üzere dört işbirliği anlaşması imzaladıktan sonra, “İki ülke, uluslararası kurallara dayalı serbest ticaretin küresel düzenini korumayı kararlaştırdı” dedi.

Anlaşmaların içeriği açıklanmadı, ancak Japonya’nın Vietnam’ın en önemli uzun vadeli stratejik ortaklarından biri olarak konumunu sağlamlaştırdığı değerlendirmeleri yapıldı.

Vietnam hükümetinin internet sitesinde yer alan bir habere göre, Vietnam’ın en üst düzey lideri To Lam, pazar günü Ishiba ile yaptığı görüşmenin ardından Japonya’yı altyapı projelerine yatırımını artırmaya çağırdı.

Parti Genel Sekreteri To Lam, Vietnam ve Japonya’nın yedi stratejik alanda ikili işbirliğini derinleştirme çağrısında bulunarak, iki ülke arasındaki kapsamlı stratejik ortaklıkta önemli bir ilerleme kaydedildiğini belirtti.

Lam, bu alanlar arasında düzenli üst düzey görüşmeler yoluyla siyasi güvenin pekiştirilmesi, güvenlik ve savunma işbirliğinin daha pratik ve etkili hale getirilmesi, bilim ve teknoloji ile yüksek kaliteli insan kaynaklarına dayalı ekonomik işbirliğinin genişletilmesi ve Japonya’nın yeni nesil ODA (resmi kalkınma yardımı) programı aracılığıyla Vietnam’ın önemli altyapı projelerine ODA sağlamasını vurguladı.

Japonya, Hanoi’yi güneydeki iş merkezi Ho Chi Minh Şehri’ne bağlayacak ve tahmini maliyeti 67 milyar dolar olan Vietnam’ın en iddialı altyapı projesi olan yüksek hızlı demiryolu hattının gelecekteki inşası için ön çalışmalar yürütüyor.

Ancak liderler, işbirliği alanları arasında demiryollarından açıkça bahsetmedi. Vietnam, projeyi büyük ölçüde kendi başına finanse etmeyi planladığını açıklamıştı.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English