Japonya’nın ihracatı, geçen yılki zayıf performansın ardından, şubat ayında ABD, Çin ve Avrupa Birliği’nde talebin artmasıyla üst üste üçüncü ay büyüdü.
Perşembe günü açıklanan resmi verilere göre Japonya’nın ihracatı şubat ayında değer bazında üst üste üçüncü kez artış gösterdi.
Maliye Bakanlığı tarafından açıklanan ilk rakamlara göre ülkenin toplam ihracatı bir önceki yıla göre %7,8 artarak 8,24 trilyon yen (54,6 milyar $) oldu. Reuters anketinde ekonomistler tarafından beklenen %5,3’lük artıştan daha hızlı gerçekleşti. Toplam ithalat ise 11 aydır ilk kez yükselerek %0,5 artışla 8,62 trilyon yen olarak gerçekleşti.
Otomobil sevkiyatı %19,8, otomobil parçaları sevkiyatı ise %22,6 arttı. Varış noktalarına göre Çin’e yapılan sevkiyatlar %2,5 artarken, ABD ve Avrupa Birliği’ne yapılan ihracatlar sırasıyla %18,4 ve %14,6 arttı.
Ticaret verileri, merkez bankasının politikayı normalleştirmeye doğru bir geçişle yıllarca süren geleneksel olmayan gevşemeyi terk etmesinden günler sonra geldi.
Japonya Merkez Bankası, salı günü sekiz yıllık negatif faiz oranlarını sonlandırarak, onlarca yıllık büyük parasal teşvikten tarihi bir geçiş yaptı. Ancak kırılgan büyümeyi desteklemek için faiz oranlarını bir süre daha sıfır civarında tutması bekleniyor.
İhracat, geçen yılın sonlarında resesyondan kıl payı kurtulan dünyanın dördüncü büyük ekonomisindeki kırılgan toparlanmadan endişe duyan politika yapıcılar için bir endişe kaynağı idi.
Şubat ayında ithalat yıllık bazda %0,5 artarken, medyan tahmin %2,2 artış yönündeydi.
Ticaret dengesi, 810,2 milyar yenlik medyan tahminine karşılık 379,4 milyar yen (2,52 milyar dolar) açık verdi.
Perşembe günü Reuters tarafından yapılan aylık bir anket, büyük Japon firmalarının güveninin mart ayında üç ayın en yüksek seviyesine çıktığını ve hizmet sektörünün ruh halinin yedi ayın en yüksek seviyesine ulaştığını gösterdi.
Japonya Merkez Bankası, 17 yıl sonra ilk kez faiz artırdı