Bizi Takip Edin

ASYA

Tayland dev Çin iş konferansına ev sahipliği yapacak

Yayınlanma

Pandemi sonrası ekonomisini canlandırmak için elektrikli araçlar gibi alanlarda Çin’den daha fazla yatırım çekmeyi uman Tayland, bu ayın sonlarında Çinli işletmeleri bir araya getiren büyük bir kongreye ev sahipliği yapacak.

Tayland-Çin Ticaret Odası, 24-26 Haziran tarihleri ​​arasında Bangkok’taki Queen Sirikit Kongre Merkezi’nde, dünyanın dört bir yanından 4.000’den fazla Çinli iş insanının tartışmalar, sergiler, iş toplantıları ve ticaret görüşmeleri için bir araya gelmesinin beklendiği Dünya Çinli Girişimciler Kongresi’ni (WCEC) düzenliyor.

Geçen yıl Çin’in Tayland için en büyük doğrudan yabancı yatırım (FDI) kaynağı haline gelmesinden sonra, bu etkinliğin Asya’nın en büyük ekonomisinden gelen yatırım girişlerini daha da hızlandırması bekleniyor.

Oda Başkanı Narongsak Putthapornmongkol, “Bu, birinci sınıf iş insanlarının burada, Bangkok’ta bir araya geleceği büyük bir kongre” dedi.

Toplantının teması, Tayland ekonomisinin Kovid salgınından hızla kurtulmasına yardımcı olan “kazan-kazan ortaklıkları için ticareti ve yatırımı teşvik etmek” olarak lanse edildi.

Organizatörün, ülkenin en zengin adamı ve Tayland’ın en büyük holdingi olan CP Group’un kıdemli başkanı Dhanin Chearavanont, bir içecek ve emlak şirketi olan TCC Group’un kurucusu ve başkanı Charoen Sirivadhanabhakdi de dahil olmak üzere Tayland’daki birkaç büyük iş insanına davetiye gönderdiği bildirildi.

Ayrıca Tayland Başbakanı Prayuth Chan-ocha’nın da etkinliğe katılması bekleniyor.

Etkinlikte sunulması beklenen kilit konular arasında Tayland’ın Doğu Ekonomik Koridoru’nun (AET) tanıtımı, özel geliştirme bölgesi için yatırım ayrıcalıkları ve daha fazla Çinli otomobil üreticisini bölgeye yatırım yapmaya çekmek için elektrikli araç sektörüne yönelik teşvikler yer alıyor.

Çin Tayland’ın 1 numaralı ticaret ortağı

Ticaret Bakanlığı’na göre Çin, Tayland’ın toplam ticaret değerinin yaklaşık %18’ini oluşturan 3,69 trilyon baht (106 milyar $) değerindeki ticaretle geçen yıl Tayland’ın 1 numaralı ticaret ortağı oldu.

Bir devlet kurumu olan Tayland Yatırım Kurulu’na (BOI) göre, geçen yıl Çin, ağırlıklı olarak elektronik ve otomobil sektörlerinde toplam 77,4 milyar baht ile Tayland’daki en büyük yabancı yatırımcı oldu. Japonya 50,8 milyar baht ile ikinci, ardından 50,3 milyar baht ile ABD ve 45,2 milyar baht ile Tayvan geldi.

Great Wall Motor ve BYD, Tayland’a halihazırda yatırım yapmış olan başlıca Çinli elektrikli araç üreticileri arasında yer alıyor. BOI, Tayland’da çevre dostu otomobiller üretmek için diğer Çinli elektrikli araç montajcılarıyla da görüşmelerde bulunduğunu söylemişti.

Turizm sektörüne de katkı

Bu etkinlik ilk olarak 1991’de başladı ve en son 2019’da pandemi arası öncesi Londra’da düzenlendi. Tayland daha önce 1995 yılında etkinliğe ev sahipliği yaptı ve bu yıl ikinci kez ev sahibi olacak.

Tayland-Çin Ticaret Odası’ndan Narongsak, katılımcıların ve çevrelerinin Tayland’ın ünlü turistik yerlerinde daha fazla boş zaman geçirmesinin beklendiğinden, bu etkinliğin Tayland’ın temel turizm sektörüne de katkıda bulunacağını söyledi: “Çoğu Tayland’da seyahat ederek daha fazla zaman geçirmeyi planladığından, Tayland’da en az 300-400 milyon baht (8,6 milyon ila 11,5 milyon dolar) dolaşıma girecek.”

ASYA

Hindistan Afganistan ile ilişkilerini güçlendirmeye çalışıyor

Yayınlanma

Hindistan, Afganistan ve Pakistan arasındaki gerginlikten faydalanarak Afgan ticaretini Pakistan güzergahından Hintli bir şirket tarafından işletilen İran limanına yönlendirmeye çalışıyor.

Hindistan Dışişleri Bakanlığı’ndan Genel Sekreter J.P. Singh başkanlığındaki üst düzey bir heyet 4 ve 5 Kasım tarihlerinde Kabil’i ziyaret etti. Heyet Afganistan Savunma Bakanı Molla Muhammed Yakup, eski Afganistan Devlet Başkanı Hamid Karzai, Afganistan Dışişleri Bakanı Emir Han Muttaki ve Kabil’deki BM kuruluşlarının başkanlarıyla bir araya geldi. Görüştükleri konular arasında India Ports Global Limited tarafından işletilen İran’ın Çabahar limanı da vardı.

Bakanlık sözcüsü Randhir Jaiswal geçen hafta düzenlediği basın brifinginde “Hindistan’ın insani yardımları, Çabahar limanının Afganistan’daki iş dünyası tarafından işlemler, ihracat ve ithalat için nasıl kullanılabileceği ve yapmak istedikleri diğer şeyler hakkında görüşmelerde bulundular” dedi.

Taliban’ın savunma bakanlığı da sosyal medya üzerinden yaptığı bir paylaşımla Yaqoob’un Hintli heyetle ilişkilerini geliştirme yollarını görüşmek üzere bir araya geldiğini doğruladı. Muttaki’nin ofisi de Singh ile yaptığı görüşmenin detaylarını açıklayarak Taliban’ın baş diplomatının ikili siyasi ve ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesi çağrısında bulunduğunu ve Afgan işadamlarının Hindistan’a seyahat edebilmeleri için daha kolay vize verilmesini talep ettiğini kaydetti.

Yeni Delhi’deki Observer Araştırma Vakfı Stratejik Çalışmalar Programı’nda yardımcı araştırmacı olan Kabir Taneja, Hindistan’ın bir süredir Çabahar limanını Afganistan için alternatif bir ticaret yolu olarak tanıtmaya çalıştığını söyledi.

“[Çabahar] projenin temel tasarımının bir parçası. Ayrıca Kabil’e, Afganistan’ın uzun süredir birincil liman olarak kullandığı Karaçi limanına bir alternatif sunmaktır,” dedi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Çinli BYD, AB’nin vergi artışlarına rağmen en yeni aracı Sealion 07’yi Avrupa pazarına sunmaya hazırlanıyor

Yayınlanma

BYD, Çin yapımı elektrikli araçlara (EV) yönelik son gümrük vergisi artışlarını göz ardı ederek, en yeni spor-arazi araçlarını (SUV) Avrupa pazarına sunup denizaşırı ülkelerde daha fazla satış yapmayı hedefliyor.

Çarşamba günü yapılan açıklamaya göre, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticisi Sealion 07’yi 2025’ten itibaren müşterilerine teslim etmeye başlayacak ve bu da firmanın Avrupa pazarına girecek yedinci saf elektrikli modeli olacak. BYD ayrıca önümüzdeki yıl ilk kez Güney Kore pazarına girmeyi ve 95 ülkedeki varlığına yenilerini eklemeyi planlıyor.

Avrupa’daki son girişim, Avrupa Birliği’nin geçtiğimiz ay sübvansiyon karşıtı bir soruşturmanın ardından Çin elektrikli araçlarına yüzde 17 ila 35,3 oranında ek gümrük vergisi uygulama kararı almasının ardından geldi ve bu da sektörün görünümüne ve maliyet avantajına duyduğu güvenin altını çiziyor. BYD’nin otomobilleri blokta yüzde 17’lik bir orana tabi.

Çin’de üretilen saf elektrikli otomobillere uygulanan yüzde 10’luk standart gümrük vergisine ek olarak getirilen ek vergiler geçen ay yürürlüğe girdi ve beş yıl sürecek. ABD de aynı gerekçeyle eylül ayından itibaren Çin yapımı elektrikli araçlara uyguladığı gümrük vergisini %25’ten %100’e yükseltti.

Bir endüstri danışmanlık şirketi olan Shanghai Mingliang Auto Service’in CEO’su Chen Jinzhu, “BYD’nin araçları ek gümrük vergilerinden sonra bile cazibesini koruyor, bu yüzden şirket için gerçekten büyük bir sorun değil” dedi. South China Morning Post’a konuşan Chen, “Sealion 07, maliyet avantajının ihracat pazarlarındaki bu tür engellerin etkisini azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğinin en son örneğidir” diye ekledi.

Shenzhen merkezli BYD, Sealion 07’nin Avrupa’daki fiyatını henüz açıklamadı. Sürüş menzili 450 km olan SUV, anakarada 189,800 yuan’dan (26,272 ABD$) başlıyor ve müşterilere teslimatlar mayıs ayında başlayacak.

UBS analistleri geçen yıl yayınladıkları bir raporda BYD’nin geleneksel AB markalarına kıyasla yüzde 25’lik sürdürülebilir bir maliyet avantajına sahip olduğunu belirtmişlerdi.

Okumaya Devam Et

ASYA

Zhuhai araba saldırısının ardından, Çinli yetkililer ‘güvenliği güçlendirme’ sözü verdi

Yayınlanma

Çin, güneydeki Zhuhai kentinde 35 kişinin ölümüne yol açan ve ülkeyi şoke eden vur-kaç saldırısının ardından güvenliği güçlendirme sözü verdi.

Kentteki büyük bir havacılık fuarı gösterisinin arifesi olan pazartesi günü 62 yaşındaki bir adam arabasını bir spor merkezinde egzersiz yapan insanların üzerine sürdü. Salı günü yetkililer 35kişinin hayatını kaybettiğini ve 43 kişinin de yaralandığını açıkladı. Çin medyasına göre kurbanların çoğunun orta yaşlı ve yaşlı olduğu düşünülüyor.

Devlet medyası salı günü Başkan Xi Jinping’in yerel yetkilileri Zhuhai saldırısından ders çıkarmaya ve “risklerin kaynağında önlenmesi ve kontrolünü güçlendirmeye” çağırdığını bildirdi.

Saldırının nedeni hala belirsizliğini koruyor.

Zhuhai Halk Hastanesi’nin internette dolaşan elektronik tıbbi kayıtları, Fan soyadlı saldırganın işsiz olduğunu ve boynunda ve göğsünde kendi kendini yaraladığı anlaşılan çok sayıda bıçak yarasıyla hastaneye başvurduğunu gösteriyor. Polis, sürücünün bir boşanma anlaşması yüzünden sinirli olduğunu söyledi.

Xi’nin direktifinin ardından, Zhuhai’yi yöneten Guangdong Eyaleti’nin parti başkanı Huang Kunming, eyaletin önemli güvenlik risklerini ortadan kaldırmak ve aşırı olayları önlemek için kamu güvenliği önlemlerini güçlendireceği sözünü verdi. Yetkililer, özellikle kalabalık bölgelerde güvenliğin artırıldığını söylediler.

Huang, Guangdong’un evlilik ve aile, komşuluk anlaşmazlıkları, hukuk ve dava konuları, tarım ve arazi sorunları, kamu maliyesi, emlak ve mülk yönetimi ile ilgili çatışmaları çözmeye odaklanacağını ve aynı zamanda savunmasız bireylere ve ihtiyaç sahiplerine yardım sunacağını söyledi.

Çin’in, ordunun en yeni savaş uçakları ve insansız hava araçlarının sergilendiği en büyük hava gösterisi Zhuhai’de devam ediyor ve South China Morning Post’a konuşan bir etkinlik organizatörü, saldırının ardından güvenlik endişeleri nedeniyle medya brifinglerinde değişiklikler yapıldığını söyledi.

Guangdong yetkilisi “Diğer şehirlerden çok daha fazla polis memurunu Zhuhai’ye seferber ettik” dedi ve ekledi: “Öncelik çok açık – insanların kendilerini daha güvende hissetmeleri için polis varlığını görmelerini sağlamamız gerekiyor.

Okumaya Devam Et

Çok Okunanlar

English