Apple, Çin’de kendi yapay zeka modellerini piyasaya sürmek için zorlu bir mücadele veriyor ve üst düzey bir Pekin yetkilisi, Financial Times’a, yabancı şirketlerin yerel gruplarla ortaklık kurmadıkları sürece onay almak için “zor ve uzun bir süreçle” karşı karşıya kalacakları uyarısında bulundu.
Apple CEO’su Tim Cook, Apple Intelligence’ı ülkede satılan cihazlara getirmeye çalışırken, yılın üçüncü ziyareti için pazartesi günü Çin’e gitti.
iPhone üreticisi son aylarda Çinli teknoloji şirketleriyle Apple Intelligence’ın ülkede güçlenmesine yardımcı olmak için görüşmeler yürütüyor. Ekim ayından bu yana ABD’de yapay zeka özellikleri paketi kademeli olarak kullanıma sunuluyor.
Konuya aşina iki kişiye göre Apple, Çin’de kendi büyük dil modellerini çalıştırmayı da düşündü.
Ancak üst düzey bir Çinli teknoloji düzenleyicisi Financial Times’a yaptığı açıklamada Apple gibi yabancı grupların kendi modellerini çalıştırmak için uzun ve karmaşık bir onay süreciyle karşı karşıya kalacağını ve yerel halkla ortaklık kurmanın en iyi seçenek olduğunu belirtti.
Çin Siber Uzay İdaresi’nden üst düzey bir yetkili, yabancı cihaz üreticilerinin Çinli grupların halihazırda incelenmiş LLM’lerini (büyük dil modelleri) kullanmasının nispeten “basit ve anlaşılır bir onay süreci” olacağını söyledi.
Çinli yetkili, geçen hafta Şanghay’ın batısındaki Wuzhen’de düzenlenen Dünya İnternet Konferansı’nın oturum aralarında konuşuyordu. Halka üretken yapay zeka hizmetleri sunmak isteyen tüm şirketlerin, genellikle LLM’lerinin resmi olarak test edilmesini içeren bir onay sürecinden geçmesi gerekiyor.
Apple yorum yapmayı reddetti.
ABD’li teknoloji grubu, tüketicilerin iPhone’un eski modellerinde çalışmayacak yeni özelliklere erişmek için cihazlarını yükseltecekleri iddiasıyla bu yıl yapay zeka konusunda kendini yeniden keşfetmeye çalışıyor.
Apple’ın Çin’deki satışları, Çinli devlet çalışanları arasında iPhone kullanımını azaltmaya yönelik yukarıdan aşağıya bir kampanya ve ABD-Çin ilişkileri konusundaki milliyetçi tepkiler nedeniyle düştü.
Üretken yapay zeka tekliflerini en yeni cihazlarına entegre etmiş olan ulusal şampiyon Huawei’nin dönüşü başka bir tehdit oluşturuyor.
ABD’de Apple’ın kendi modelleri Siri, yazı yazma yardımcıları, fotoğraf düzenleme ve özel emoji oluşturma gibi özellikleri aygıt içi işleme ve Apple’ın bulut sunucularının bir karışımını kullanarak destekliyor. Şirket daha karmaşık sorguların üstesinden gelmek için OpenAI’nin çok daha büyük modellerinden yararlanıyor.
Apple Çin’de kendi modellerini kullanamazsa, anakarada satılan telefonlardaki tüm üretici yapay zeka özelliklerini güçlendirmek için Çinli ortakların LLM’lerine güvenmek zorunda kalacak.
Konu hakkında bilgi sahibi üç kişiye göre, Apple’ın yapay zeka bağlantı görüşmeleri arama devi Baidu ile yapılan görüşmeleri de içeriyor. Bu kişilerden biri Apple’ın teknoloji grubu ByteDance ve Kimi AI sohbet robotunun arkasındaki girişim olan Moonshot ile de görüştüğünü ekledi.
Çin, Apple’ın en önemli pazarı
Çin, Apple’ın ABD dışındaki en önemli pazarı ve eylül ayında sona eren yılda gelirin yüzde 17’sine katkıda bulunduğu kaydedildi. Ancak ülkedeki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 8 azaldı.
Cook geçen ay Pekin’i ziyaret ettiğinde yerel medyaya şirketin Apple Intelligence’ın Çin’de piyasaya sürülmesi için “çok çalıştığını” söyledi.
“Bunun arkasında çok özel bir düzenleyici süreç var ve bu süreci tamamlamamız gerekiyor” dedi. “Ayrıca bunu mümkün olan en kısa sürede Çinli tüketicilerle buluşturmayı umuyoruz” diye ekledi.