7. Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE) 10 Kasım’da Shanghai’da başarıyla sona erdi.
Altı gün süresince, yaklaşık 3500 katılımcı firma ve 800 civarında alıcı grubu fuara geldi ve evlerine tam yüklü olarak döndü. Yıllık bazda, bu yılki fuarın hedeflenen cirosu bir önceki fuara göre %2.0 artışla 80.01 milyar ABD doları oldu.
Yedi yıl süresince düzenlenen İthalat Fuarı, dünya çapında 186 firma ve kuruluşun “tam katılımını” sürdürdü ve en az 80 firma ve kuruluş, 8. İthalat Fuarı için bir yıl önceden rezervasyon yaptı.
— Burada devasa ve açık bir pazar var.
Büyük siparişler imzalanıyor, uzun siparişler imzalanıyor. Bu yılki İthalat Fuarı’nda, 39 hükümet ticaret grubu ve 4 sektör ticaret grubu olmak üzere toplam 780 alt grup yer aldı ve bu sayı yeni bir rekor kırdı. Bu profesyonel alıcılar, hem tüketici taleplerindeki kaliteyi artıran yeni eğilimlere odaklandı, hem de Çin’in endüstriyel dönüşümüne katkı sağlamak için büyük çaba gösterdi.
— Burada dünya için bir sergileme sahnesi var.
Omurga cerrahisi robotları, Michelin Ay Araştırma Aracı lastiği, “havada taksi” insanlı prototip… Bu yılki fuarda, her 15 dakikada bir dünya çapında ilk kez piyasaya sürülen, Asya’da ilk kez sergilenen veya Çin’de ilk kez görücüye çıkan yeni ürünler vardı. Bu yıl, 400’den fazla yeni ürün, teknoloji ve hizmet tanıtıldı.
— Burada, Çin’e yatırım yapma konusunda etkin rehberlik var.
İthalat Fuarı, dünyanın Çin ekonomisini gözlemlemesi için bir pencere görevi görmekte ve çok sayıda çok uluslu şirketin Çin’de kök salmasına ve Çin pazarında derinleşmesine olanak tanımaktadır.
Aynı zamanda, bu yılki İthalat Fuarı, en az gelişmiş 37 ülkeye 120’den fazla ücretsiz sergi alanı sunmuş, gıda ve tarım ürünleri bölgesi, Afrika ürünlerinin tanıtımı için daha da genişletilmiş ve “Küresel Güney’in Sürdürülebilir Kalkınması ve Çin-Afrika İşbirliği” temalı bir alt forum düzenlenmiştir… Çin, bir kez daha pratik adımlarla küresel Güney ülkelerine yeni fırsatlar kapısı açmıştır.
İthalat Fuarı’nın kurulduğu günden bu yana, her zaman geniş bir perspektiften faydalanmayı amaçladı. Hem gelişmiş ekonomilere geniş bir platform sunarken, hem de gelişmekte olan ekonomilere ve en az gelişmiş ülkelere sıcak bir ortam sağlamaktadır. Bu, dünya ekonomisinin sürekli canlı kalmasını sağlayan bir stratejidir. Yedi yıl boyunca, en az gelişmiş ülkelerden daha fazla ürün, İthalat Fuarı aracılığıyla Çin pazarına girmiş ve ilgili ülkelerin sanayi gelişimine ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine katkıda bulunmuştur.
Bu yıl 1 Aralık’tan itibaren Çin, en az gelişmiş ülkelerin vergi kalemlerinin %100’üne sıfır tarife uygulaması uygulayacaktır. Çin, kalkınma fırsatlarını dünyanın geri kalanıyla paylaşmak, Çin’in büyük pazarını dünyanın büyük fırsatı haline getirmek ve kalkınmanın meyvelerinden tüm ülkelerin insanlarının daha adil bir şekilde faydalanmasını sağlamak için pratik adımlar atmaktadır.